اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیش از ۶۹ هزار کاربر فعال دارد

0 85

بنابر اعلام شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) کاربران منظومه ماهواره‌ای اینترنتی استارلینک (Starlink) در جهان به بیش از ۶۹ هزار نفر رسید؛ این در حالی است که شرکت مذکور در فوریه۲۰۲۱ اعلام کرده بود استارلینک ۱۰ هزار مشترک فعال دارد. اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۱۸۰۰ ماهواره اینترنتی را در مدار زمین قرار داده است و قصد دارد درنهایت حدودا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت کسب مجوزهای لازم ۴۲ هزار ماهواره را به فضا بفرستد.

این شرکت هزینه تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ۴۹۹ دلار و اشتراک ماهیانه آن را ۹۹ دلار اعلام کرده است. اسپیس‌ایکس اخیرا اعلام کرده است استارلینک طی ماه‌های آینده سراسر جهان را تحت پوشش خود در‌می‌آورد. به‌گفته مدیران اسپیس‌ایکس، هم‌اکنون مناطق قطبی تحت پوشش استارلینک قرار ندارند و ایجاد دسترسی آن‌ها به خدمات این منظومه، ۶ ماه دیگر طول می‌کشد.

همچنین ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس، از به روزرسانی‌هایی برای ارائه خدمات استارلینک برای خطوط هواپیمایی خبر داده است و به‌گفته او پس از تایید کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) آمریکا، اینترنت هواپیمایی استارلینک نیز عرضه می‌شود. البته درحال‌حاضر این شرکت روی دریافت مجوز اینترنت هواپیمایی برای بویینگ ۷۳۷ و A320 تمرکز کرده است، زیرا آن‌ها تعداد مسافران بیشتری را جابه‌جا می‌کند.

 

espash ، espash ، mehrnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18066
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها