آغاز فروش بلیت‌های سفر به لبه فضا با بالون استراتوسفری

0 127

شرکت آمریکایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) فروش بلیت‌های ۱۲۵ هزار دلاری سفر به لبه فضا به‌وسیله بالون استراتوسفری را آغاز کرده که برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. این شرکت مسافران را با کپسول تحت فشار به‌نام اسپیس‌شیپ نپتون (Spaceship Neptune) از سکوی پرتاب واقع در مرکز فضایی کندی (Kennedy) در ایالت فلوریدا به لبه فضا خواهد فرستاد و علاقه‌مندان باید ودیعه‌ای به مبلغ هزار دلار پرداخت کنند

همچنین در این سفر ۶ ساعته، ۸ مسافر به‌همراه یک خلبان به ارتفاع ۲۰ مایلی در جو بالای زمین رفته و از بهترین صندلی‌ها، خدمات بهداشتی، چشم‌انداز ۳۶۰ درجه، اینترنت و امکانات دیگر برخوردار خواهند بود. به‌گفته شرکت اسپیس پرسپکتیو، یک خلبان نیز در بالون حضور خواهد داشت و مسافران پیش از صعود، نیازی به آموزش تخصصی ندارند.

در این سفر اسپیس‌شیپ نپتون به‌همراه بالون به‌آرامی تا ارتفاع مذکور صعود می‌کند و سپس با همان بالون در دریا فرود می‌آید تا توسط یک قایق بازیابی شود. البته مسافران چنین پروازی شرایط بی‌وزنی را تجربه نخواهند کرد، اما تا بخش‌های فوقانی اتمسفر زمین سفر می‌کنند. همچنین نکته جالب در این سامانه پروازی، امکان برقراری ارتباط با زمین برای پخش رویدادهای زنده‌ای مانند مراسم ازدواج در این کپسول است.

 

espash ، isna

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18051
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها