اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ۳ ماه دیگر سراسر جهان را پوشش می‌دهد

0 474

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اعلام کرد اینترنت ماهواره‌ای این شرکت موسوم به استارلینک (Starlink) حدود ۳ ماه دیگر سراسر جهان را پوشش خواهد داد. جووانی شاتول (Gwynne Shotwell)، مدیر ارشد اجرایی اسپیس‌ایکس، دراین‌باره گفت: «ما با موفقیت ۱۸۰۰ ماهواره را در مدار زمین مستقر کرده‌ایم و وقتی همه این ماهواره‌ها به مدار عملیاتی خود برسند، پوشش جهانی پایدار خواهیم داشت که احتمالا در بازه زمانی ماه سپتامبر (شهریور-مهر) خواهد بود.»

در همین رابطه بخوانید:

آنچه لازم است درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدانیم

وی تاکید کرد: «پس از آن ما وارد روند وضع مقررات خواهیم شد که باید به هر کشور مراجعه کنیم و برای ارائه خدمات مخابراتی تاییدیه بگیریم.» به‌گفته شاتول، در‌حال‌حاضر ۱۱ کشور سراسر جهان خدمات اینترنت ماهواره‌ای این شرکت را تحت نسخه بتا دریافت می‌کنند.

اسپیس‌ایکس قصد دارد در نهایت حدودا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت کسب مجوزهای لازم ۴۲ هزار ماهواره را به فضا بفرستد. این شرکت اخیرا پیش‌فروش خدمات اینترنت استارلینک را آغاز کرده است و اکنون کاربران در چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، بریتانیا، نیوزلند، استرالیا، آلمان و لهستان خدمات استارلینک را دریافت می‌کنند. اسپیس‌ایکس هزینه تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ۴۹۹ دلار و اشتراک ماهیانه آن را ۹۹ دلار اعلام کرده است.

خدمات نسخه بتای استارلینک تحت عنوان «برنامه بتا بهتر از هیچ» (Better Than Nothing Beta Program) ارائه می‌شود و با افزایش تعداد ماهواره‌های منظومه استارلینک، این خدمات به‌تدریج در نقاط مختلف جهان قابل ارائه خواهد بود. گفتنی است ماهواره‌های این منظومه با وزن تقریبی ۲۶۰ کیلوگرم تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند Ka و باند Ku را در خود جای می‌دهند. همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند.

 

espash ، per.euronews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18012
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها