کارگاه آموزشی بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب

0 178

کارگاه آموزشی بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب با همکاری مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) و وزارت ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. این رویداد به‌میزبانی سازمان فضایی ایران و به‌صورت مجازی از تاریخ ۱۸ تا ۲۰مرداد۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است و در آن نقش فناوری‌های فضایی در شناسایی و پایش اثرات تغییر شرایط اقلیمی و همچنین تغییرات اقلیم جهانی به‌ویژه در مقیاس بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. به‌علاوه، مباحث کارگاه مرتبط با اهداف توسعه پایدار خواهد بود و مقاصد اصلی آن، ارتقای تحقیقات مشترک، شناسایی چالش‌ها و ارائه توصیه‌هایی برای بهبود تلاش‌های منطقه‌ای در جهت مدیریت بلایا و مقابله با شرایط اضطراری عنوان شده است.

اهداف خاص کارگاه مذکور شامل این موارد هستند؛ معرفی آخرین کاربردهای فناوری‌های فضاپایه برای مدیریت منابع طبیعی، محیط زیست و همچنین مدیریت بلایای طبیعی، به‌ویژه، برای خشکسالی، سیل و منابع آب، ارتقای تبادل بیشتر تجربیات درخصوص پروژه‌های فضاپایه مربوط به منابع آب در مقیاس ملی یا منطقه‌ای، تشویق به همکاری بیشتر میان ذینفعان مدیریت بلایا به‌منظور ارتقا مشارکت در منطقه، تبیین توصیه‌ها و یافته‌هایی برای دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد به‌عنوان کمک به این دفتر در ایجاد مشارکت به‌منظور تقویت و ارائه ظرفیت‌سازی در سنجش از دور ماهواره‌ای و سایر فناوری‌ها برای کاهش و مدیریت ریسک بلایا.

همچنین نتایج مورد انتظار از این رویداد شامل این موارد می‌شوند؛ توصیه‌ها و یافته‌هایی درخصوص استفاده از فناوری فضایی در جهت منفعت شرکت‌کنندگان در کارگاه، تسهیل در مشارکت بین کشورهای منطقه و شبکه‌های بین‌المللی، تعریف نقشه راه برای رسیدگی به مسائل و نگرانی‌های شناسایی‌شده طی کارگاه، پرورش ایده‌های پروژه‌ها و تحقیقات آزمایشی برای تقویت همکاری‌ها در سطح منطقه.



شرایط شرکت در کارگاه نیز بدین شرح است؛ این کارگاه برای متخصصان مدیریت بلایا، کارشناسان فنی، محققان و مربیان موسسات بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و محلی، موسسات دانشگاهی، آژانس‌های توسعه دوجانبه و چندجانبه، سازمان‌های غیردولتی و همچنین جهت صنایع خصوصی طراحی شده است. بنابراین با هدف فراهم‌آوری فرصتی برای تبادل نظر و تقویت شبکه‌ها و مشارکت‌ها در جهت کمک به استفاده حداکثری از راه‌حل‌های فناوری فضاپایه برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب، از متخصصان و کارشناسان این حوزه دعوت به‌عمل می‌آید.


متقاضیان باید دارای مدرک دانشگاهی و دارای تجربه کاری حرفه‌ای بوده و در زمینه‌های مرتبط با موضوع کارگاه به‌خوبی تثبیت شده باشند. آن‌ها همچنین می‌بایست در سمت‌های مدیریتی، تصمیم‌گیری، فنی یا دانشگاهی شاغل در سازمان‌های دولتی، نهادهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های غیردولتی یا صنایع خصوصی باشند که مسئولیت اجرای برنامه‌ها یا پروژه‌ها در زمینه‌های مربوط به موضوعات کارگاه را برعهده دارند.

متقاضیان درصورت تمایل به سخنرانی در این کارگاه که تنها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، تا روز چهارشنبه ۲۳تیر۱۴۰۰ مهلت دارند فرم درخواست تکمیل‌شده خود را به‌همراه خلاصه مقاله به‌صورت آنلاین ارسال کنند. همچنین آخرین مهلت ثبت‌نام برای سایر شرکت‌کنندگان روز یکشنبه ۱۰مرداد۱۴۰۰ است. جهت ثبت نام به‌صورت آنلاین اینجا کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۳۸۹۱۶ (مرکز روابط و همکاری‌های بین‌المللی سازمان فضایی ایران) تماس حاصل فرمایید.

منبع سازمان فضايی ايران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18008
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها