تصاویری از محل تشکیل ستاره‌ها

ستاره‌شناسان نقشه‌هایی از محل تولد ستاره‌ها ایجاد کردند و با استفاده از رصدخانه آلما (ALMA) در بیابان آتاکاما (Atacama) شیلی اولین سرشماری ابرهای مولکولی در جهان را به‌پایان رساندند. هر ابر مولکولی در جهان می‌تواند هزاران یا حتی ده‌ها هزار ستاره جدید ایجاد کند و به‌گفته آدام لروی (Adam Leroy)، دانشیار دانشگاه ایالتی اوهایو (Ohio State University)، برای اولین بار است که نمایی کامل از این مکان‌ها در کهکشان‌های راه‌شیری به‌دست می‌آید. این بررسی‌ها میزان داده‌های مربوط به محل تولد ستارگان را بیش از ۱۰ برابر افزایش داده و به ستاره‌شناسان چشم‌انداز دقیق‌تری از مکان‌های یادشده می‌دهد.

محل‌های مذکور طول عمری تا ۳۰ میلیون سال داشته و ستاره‌ها پس از به‌وجود آمدن، با گرمای خود باعث از بین‌ رفتن این مکان‌ها می‌شوند. لروی بیان کرد: «تحقیقات یادشده به ما در ایجاد تصویری کامل‌تر از چرخه زندگی ابرهای مولکولی کمک می‌کند و اکنون می‌دانیم محل تشکیل ستاره‌ها با یکدیگر فرق دارد، اما هنوز نمی‌دانیم این تفاوت چگونه بر ستاره‌ها و سیاره‌های شکل‌گرفته اثر می‌گذارد.»

به 9000 هزار فالوئر اینستاگرام اسپاش بپیوندید