کاوشگر ناسا نمایی ۳۶۰ درجه از مریخ ثبت کرد

0 103

مریخ‌نورد استقامت (perseverance) ناسا نمایی ۳۶۰ درجه با ۲.۴ میلیارد پیکسل از سطح مریخ منتشر کرده است که توسط دوربین مستکم-زد (Mastcam-Z) آن و در طول ۱۳ روزی که ثابت مانده بود، ثبت شده است. این تصاویر در پنجاه و سومین روز زمینی و شصت و چهارمین روز مریخی از حضور این مریخ‌نورد بر سطح سیاره سرخ ثبت شده‌اند و از این لینک قابل دسترسی است.

حال استقامت در حال ورود به مرحله علمی خود است و به‌گفته جنیفر تراسپر (Jennifer Trosper)، مدیر پروژه مریخ‌نورد ناسا، در آینده استقامت به بررسی یک منطقه ۱.۵ مایل مربعی خواهد پرداخت و اولین نمونه‌های فرازمینی از این منطقه جمع‌آوری می‌شود تا به زمین منتقل شوند. مریخ‌نورد مذکور اکنون در منطقه وان زیل اورلوک (Van Zyl Overlook) در دهانه جزرو (jezero) قرار دارد؛ جایی که دانشمندان معتقدند در گذشته دریاچه‌ای در آن قرار داشته است.

شرق سیاره مریخ

غرب مریخ، در این تصویر بالگرد نبوغ (Ingenuity) استقامت و رد چرخ‌های این مریخ‌نورد قابل مشاهده است

جنوب سیاره سرخ

کاوشگر استقامت با کمک تیم مهندسان کاوشگر کنجکاوی (Curiosity) ساخته شده و دارای ۶ چرخ آلومینیومی است که هر کدام از این چرخ‌ها ۵۲.۵ سانتی‌متر قطر دارند و نسخه پیشرفته‌تر چرخ‌های کنجکاوی به‌شمار می‌‌روند. این کاوشگر مجهز به دوربین‌های پیشرفته بوده و انتظار می‌رود طی ماموریت خود تصاویر با وضوح بالایی را به زمین ارسال کند.


espash

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17972
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها