دانلود بازی؛ برای فرازمینی‌ها سیاره‌های قابل سکونت پیدا کنید

تیم برنامه تلویزیونی علمی نوا (NOVA) آمریکا یک بازی فضایی رایگان به‌نام اگزوپلنت لب (Exoplanet Lab) منتشر کرده است که به نوجوانان و جوانان کمک می‌کند درک بهتری ار چگونگی تشکیل سیاره‌های فراخورشیدی (خارج از منظومه شمسی) قابل سکونت داشته باشند. در بازی اگزوپلنت لب بازیکنان به موجودات فضایی سرگردانی که به‌دنبال مکانی برای زندگی می‌گردند، کمک می‌کنند تا سیاره‌هایی قابل سکونت یافته و در آن‌ها به حیات خود ادامه دهند. بازیکنان در بازی مورد بحث که از این لینک در دسترس است، در مورد شرایط لازم برای وجود آب روی یک سیاره فراخورشیدی اطلاعاتی کسب می‌کنند.

آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سیاره‌های کشف‌شده از حجم، جرم و ترکیب جوی مناسب برای زندگی برخوردار هستند. در اگزوپلنت لب آموزش‌ها از طریق مجموعه‌ای از ویدئوها و ابزارهای شبیه‌سازی به بازیکنان ارائه می‌شود؛ اطلاعاتی درباره اینکه چه خصوصیاتی زمین را قابل سکونت کرده است و آن‌ها در بازی می‌بایست به‌دنبال یافتن کدام سامانه‌های ستاره‌ای در کهکشان راه شیری باشند. در طول این بازی برخی اخترفیزیکدانان و ستاره‌شناسان به بیان اطلاعاتی دررابطه‌با مدل‌سازی‌های اگزوپلنت لب می‌پردازند. گفتنی است نوا زیرمجموعه شبکه رادیویی و تلویزیونی PBS آمریکا محسوب می‌شود.

منبع Space