روسیه آمریکا را به خروج از ایستگاه فضایی بین‌المللی تهدید کرد

0 190

روسیه پس از امضای لایحه خروج از پیمان آسمان‌های باز (Treaty on Open Skies) تهدید کرد در صورت عدم لغو تحریم‌های فضایی از سوی واشینگتن، مسکو از ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز خارج می‌شود. به‌گفته دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رییس آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos)، مسکو در سال ۲۰۲۵ از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج می‌شود، مگر اینکه واشینگتن تحریم‌های بخش فضایی را که مانع پرتاب ماهواره از جانب روسیه شده است، لغو کند.

راگوزین افزود: «مسکو به‌علت تحریم‌های واشینگتن در پرتاب بعضی از ماهواره‌ها دچار مشکل است، چرا که نمی‌تواند برخی از ریزتراشه‌های لازم را برای توسعه آن‌ها وارد کند.» آمریکا و دیگر کشورهای غربی تحریم‌ها علیه روسیه را به‌علت الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ آغاز کردند. اخیرا نیز واشینگتن به‌دلیل برخی مسائل سیاسی، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی که در سال ۱۹۹۸ عملیاتی شد، بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها متعلق به روسیه است. ناسا قصد دارد دست‌کم تا سال ۲۰۳۰ از ایستگاه مذکور استفاده کند. بیل نلسون (Bill Nelson)، رئیس آژانس فضایی آمریکا، نیز به‌تازگی اعلام کرده است خروج روسیه از این ایستگاه می‌تواند رقابت فضایی جدیدی را با روسیه و چین ایجاد کند. چین نیز که به‌دنبال توسعه ایستگاه فضایی خود در فضاست، اخیرا ماژول اصلی آن را در مدار زمین قرار داده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ یک ایستگاه فضایی قابل سکونت و دارای چند ماژول را توسعه دهد.

 

espash

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17961
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها