فضانوردان روس راهپیمایی فضایی انجام دادند

0 175

دو فضانورد روس برای آماده‌سازی مقدمات ورود ماژول جدید روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی اقدام به راهپیمایی فضایی کردند. اولگ نویتسکی (Oleg Novitsky) و پیوتر دوبروف (Pyotr Dubrov) برای اولین بار در طول فعالیت‌های فضایی خود چنین ماموریتی را انجام دادند و طی آن ۷ ساعت و ۱۹ دقیقه را خارج از ایستگاه مذکور سپری نمودند. عملیات آن‌ها متمرکز بر جداسازی ماژول قدیمی پیرس (Pirs) بود که قرار است با ماژول جدیدی موسوم به ناوکا (Nauka) جایگزین شود.

نویتسکی و دوبروف روز ۹آوریل (۲۰فروردین) سال جاری میلادی از پایگاه فضایی بایکونور (Baikonur) در قزاقستان به‌وسیله کپسول سایوز ام‌اس-۱۸ (Soyuz MS-18) سوار بر حامل فضایی سایوز-۲ (Soyuz-2) راهی ایستگاه فضایی شده بودند؛ سفری که در آن مارک تی. وانده هی (Mark T. Vande Hei)، فضانورد ناسا، نیز فضانوردان روس را همراهی می‌کرد. 

نویتسکی سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی روسیه است و ۵۰ سال سن دارد. وی پیش‌تر طی ماموریت‌های اکسپدیشن-۳۳ و ۳۴ (Expedition-33 & 34) در سال ۲۰۱۲ و اکسپدیشن-۵۰ و ۵۱ در سال ۲۰۱۷ مجموعا ۳۴۰ روز را در فضا گذرانده بود. همچنین دیگر فضانورد روس یعنی دوبروف ۴۳ ساله که برای اولین بار به ایستگاه فضایی سفر کرده است، به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در این ایستگاه به‌انجام ماموریت می‌پردازد. آن‌ها اکنون تحت ماموریت اکسپدیشن-۶۵ در ایستگاه یادشده مشغول انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی هستند.

 

wikipedia ، espash ، phys

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17912
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها