کره جنوبی به توافقنامه آرتمیس ناسا پیوست

0 206

کره جنوبی با امضای توافقنامه آرتمیس (Artemis Accords) به دهمین کشوری بدل شد که به این عهدنامه می‌پیوندد. توافقنامه آرتمیس مجموعه اصول و استانداردهای اکتشاف در ماه و استخراج منابع آن را دربرمی‌گیرد که آژانس فضایی آمریکا سال گذشته میلادی در راستای اجرای برنامه بازگشت به ماه خود به‌نام آرتمیس از آن رونمایی کرده بود. این آژانس قصد دارد سال ۲۰۲۴ انسان از جمله یک زن را به ماه اعزام کند.

انتظار می‌رود همکاری‌های اولیه کره جنوبی برای مشارکت در برنامه آرتمیس شامل اولین ماموریت اکتشافی قمری رباتیک این کشور موسوم به KPLO (سرواژه Korea Pathfinder Lunar Orbiter) شود؛ ماموریتی که مطابق برنامه‌ریزی‌ها اوت۲۰۲۲ به‌وسیله حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) روانه فضا خواهد شد.

توافقنامه آرتمیس در حقیقت شامل مجموعه‌ای از اصول جهت‌دهنده ماموریت آتی ناسا در ماه و ورای آن یعنی اعماق فضا تا مقاصدی همچون مریخ می‌شود. این دستورالعمل‌ها و تعهدات، موضوعاتی مانند شفافیت، انتشار اطلاعات علمی و جلوگیری از تولید زباله‌های ناشی از هر ماموریت در فضا را تحت پوشش قرار می‌دهند. پیش‌ازاین علاوه‌‌بر ایالات متحده، کشورهای استرالبا، کانادا، ژاپن، لوکزامبورگ، ایتالیا، بریتانیا، امارات و اوکراین توافقنامه آرتمیس را امضا کرده بودند.

 

espash ، espash ، wikipedia ، spacenews

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17887
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها