چین محموله‌ای را برای احداث ایستگاه فضایی خود به مدار فرستاد

0 147

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) یک فضاپیمای باری را برای ایستگاه فضایی خود به‌وسیله حامل فضایی لانگ مارچ-۷ (Long March-۷) به مدار زمین فرستاد. این ماموریت روز شنبه ۲۹مه (۸خرداد) ساعت ۱۲:۵۶ به‌وقت گرینویچ از پایگاه ون‌چانگ (Wenchang) در جنوب چین انجام گرفت و طی آن فضاپیمای تیانژو-۲ (Tianzhou-2) با محموله‌ای به وزن ۴.۶۹ تن و ۱.۹۵ تن سوخت برای اتصال به ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین موسوم به تیانهه (Tianhe) به فضا پرتاب شد. تیانژو-۲ ماژول اصلی را برای ورود فضانوردان آماده خواهد کرد و در آینده در ماموریتی به‌نام شنژو-۱۲ (Shenzhou-12) سه فضانورد راهی آن می‌شوند. مطابق اعلام CNSA لانگ مارچ-۷ پس از انجام این ماموریت به‌صورت کنترل‌شده به زمین برمی‌گردد.

ایستگاه فضایی چین با نام تیانگونگ (Tiangong) در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین فعالیت خواهد کرد که مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. ایستگاه مذکور در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد.

تیانگونگ یک ایستگاه T شکل با یک ماژول اصلی در مرکز و دو کپسول آزمایشگاهی در دو طرف خواهد بود. به‌گفته ژو جیانپینگ (Zhou Jianping)، طراح اصلی برنامه فضایی سرنشین‌دار چین، هر یک از این ماژول‌ها بیش از ۲۰ تن وزن خواهند داشت که وزن کلی ایستگاه یادشده را به حدود ۶۶ تن می‌رساند. آژانس ملی فضایی چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ ایستگاه یادشده را به‌طور کامل احداث کند که برای این منظور ۱۱ پرتاب دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است و تاکنون ۲ پرتاب آن صورت گرفته است.


spacenews ، espash ، digiato 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17884
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها