لاکهید مارتین و جنرال موتورز ماه‌نورد نسل جدید برای ناسا توسعه می‌دهند

0 106

ناسا توافقی را با شرکت‌های آمریکایی جنرال موتورز (General Motors) و لاکهید مارتین (Lockheed Martin) به‌انجام رسانده است که مطابق آن دو شرکت مذکور ماه‌نوردی را برای پروژه بازگشت به ماه این سازمان موسوم به آرتمیس (Artemis) طراحی می‌کنند. براین‌اساس جنرال موتورز و لاکهید مارتین با همکاری یکدیگر به طراحی و توسعه ماه‌نورد الکتریکی نسل جدیدی با نام LTV (سرواژه Lunar Terrain Vehicle) می‌پردازند که قادر به جابجایی فضانوردان بوده و به‌طور خودکار فعالیت خواهد کرد.

در میان تجهیزات ماموریت آپولو-۱۷ در سال ۱۹۷۲ که آخرین سفر انسان به ماه تاکنون به‌شمار می‌رود، یک وسیله نقلیه الکتریکی موسوم به LRV (سرواژه Lunar Roving Vehicle) با وزن ۲۶۰ کیلوگرم دیده می‌شد. این وسیله برای اولین بار در ماموریت آپولو-۱۵ به ماه فرستاده شد و می‌توانست با سرعت ۱۸ کیلومتر در ساعت روی سطح قمر زمین حرکت کند.

تصویر LRV

LRV فضانوردان را تا فاصله ۷.۶ کیلومتری از محل فرود جابجا کرده و به آن‌ها امکان می‌داد تا مناطق بیشتری را کاوش کنند. آژانس فضایی آمریکا طی پروژه آرتمیس در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار پس از آپولو-۱۷ فضانوردانی از جمله یک زن را به ماه خواهد فرستاد.

 

wikipedia ، wikipedia ، isna ، digiato

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17883
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها