فراخوان عمومی آژانس‌های فضایی برای بررسی تاثیرات محیطی ویروس کرونا در جهان

0 193

سه آژانس فضایی بزرگ دنیا ضمن برگزاری یک رویداد مجازی عمومی قصد دارند اثرات ویروس کرونا در سراسر جهان را با بهره‌گیری از فناوری ماهواره‌ها بررسی کنند. هدف از برگزاری چنین رویدادی دستیابی به ابزاری برای عموم مردم است تا بتوانند به بررسی تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری این ویروس در سراسر جهان بپردازند. 

 ناسا، آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) از ۲۳ تا ۲۹ژوئن (۲ تا ۸تیر) سال جاری میلادی این رویداد موسوم به هکاتون (Hackathon) را برگزار خواهند کرد که طی آن از عموم مردم درخواست شده است از اطلاعات پایگاه داده داشبورد رصد زمین (Earth Observation Dashboard) برای انجام بررسی‌های خود استفاده کنند. آژانس‌های فضایی شرکت‌کننده در این برنامه سال گذشته میلادی همکاری نزدیکی برای این منظور با یکدیگر داشته‌اند و داده‌های زیادی را از ماهواره‌های رصد زمین خود برای کنترل تاثیرات ویروس کرونا در سراسر جهان جمع‌آوری‌ کرده‌اند که پایگاه مذکور را تشکیل می‌دهد. 

متخصصان این حوزه و سایر افرادی که قصد شرکت در آن را دارند، می‌بایست گروه‌های مجازی تشکیل دهند و یکی از چندین چالش مربوط به بیماری همه‌گیری ویروس کرونا را حل کنند. چالش‌های عنوان‌شده در این رویداد که شرکت‌کننده‌ها می‌بایست به رفع آن‌ها بپردازند، شامل تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا روی کیفیت‌ هوا، کیفیت آب، کشاورزی، گازهای گلخانه‌ای، اقتصاد، مسائل اجتماعی و همچنین اثرات کلی و یکپارچه این ویروس در تمام جهان می‌شود. 

شرکت‌کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا با دانشمندان آژانس‌های فضایی مذکور از طریق کانال‌های گفتگوی رسمی ارتباط برقرار کنند و گروه‌های برنده می‌توانند راه‌حل‌های خود را در پایگاه یادشده ثبت کنند. در حال حاضر علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق وبسایت این رویداد ثبت‌نام خود را انجام دهند و نتایج و راه‌حل‌های ثبت‌شده در آن پس از پایان زمان مشخص‌شده اعلام خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از رویداد مورد بحث به این وبسایت مراجعه کنید.

 

isna ، digiato

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17863
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها