دانشمندان با بررسی اولیه بیش از ۶۰ میلیون ستاره، ردپایی از فرازمینی‌ها پیدا نکردند

اخترزیست‌شناسان نتایج اولیه پروژه برکترو لیسن (Breakthrough Listen) برای «جستجوی هوش فرازمینی‌» (SETI) را منتشر کردند که در آن با ارسال سیگنال به ۶۰ میلیون ستاره، ردپایی از فرازمینی‌ها مشاهده نشد. این نتایج درحال‌حاضر فقط محدود به یافتن احتمالی سیگنال‌های رادیویی یا شواهد اپتیکی (نوری) از ابرسازه‌ها هستند که ممکن است ردی از فناوری بیگانگان باشد و سیگنال‌های مذکور می‌توانند حضور تمدن فضایی‌ها را نشان دهند. پروژه ده میلیون دلاری برکترو لیسن را یوری میلنر (Yuri Milner)، میلیاردر روسی، و استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، فیزیکدان دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) انگلستان، با چشم‌انداز ده ساله، حدود شش سال پیش، بنیان‌گذاری کردند که در آن دانشمندان اعماق فضا را برای یافتن ردی از بیگانگان کاوش می‌کنند.

با نزدیک شدن هر چه بیشتر به مرکز کهکشان راه‌شیری، فاصله ستاره‌ها با یکدیگر کمتر شده و نزدیکی ستاره‌ها در مرکز این کهکشان می‌تواند منجر به ارتباطات و سفرهای بین ستاره‌ای شود و یک جامعه پیشرفته فضایی را تشکیل دهد. همچنین یکی از معایب آن می‌تواند نامناسب بودن محیط مرکز کهکشان راه‌شیری باشد، زیرا راه شیری مملو از تابش‌های خطرناکی مثل امواج گاما است که انرژی زیادی دارند. بااین‌حال، پژوهشگران تصمیم گرفتند تا مسیر مذکور را جستجو کنند. به‌گفته دانشمندان، آن‌ها سیگنال‌هایی را رصد کردند که به زمین رسیده بود، اما در این جستجوها ظاهرا نتوانستند ردپایی از فرازمینی‌ها پیدا کنند. امواجی که در بررسی‌های محققان به‌ثبت رسید، از نوع خاصی از ستاره‌های نوترونی موسوم به مگنتار (Magnetar) بود که می‌توان از آن‌ها در تحقیقات دیگری استفاده کرد.