مقامات آمریکایی چین و روسیه را به ایجاد اختلال در ماهواره‌های جی‌پی‌اس متهم کردند

0 172

مقامات آمریکا، چین و روسیه را به ایجاد اخلال در ماهواره‌های سامانه جی‌پی‌اس متهم کردند. به‌گفته جان ریموند (John Raymond)، رئیس نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force)، ماهواره‌های جی‌پی‌اس توسط لیزرها و تجهیزات ارسال پارازیت توسط این دو کشور تهدید می‌شوند. 

 ریموند و برخی مقامات نیروی هوایی ایالات متحده خطاب به کنگره آمریکا اعلام کردند که ارتش ایالات متحده باید به‌سرعت برای مقابله با چنین تحرکاتی از جانب چین و روسیه در حوزه فضا اقدام کند. ریموند دراین‌رابطه گفت: «روسیه و چین به‌سرعت سلاح‌های فضایی تولید می‌کنند که قادر به ضربه زدن به ماهواره‌های جی‌پی‌اس آمریکا هستند؛ سلاح‌هایی که می‌توانند این ماهواره‌ها را از کار انداخته و یا در آن‌ها اختلال ایجاد کنند.»

چارلز براون (Charles Brown)، از مقامات نیروی هوایی ایالات متحده، نیز اظهار کرد: «با توجه به سرعت بالای چین در زمینه تولید سلاح‌های فضایی، می‌بایست رویکرد فعلی خود را در قبال چنین موضوعاتی تغییر دهیم.» این اولین بار نیست که آمریکا، روسیه و چین را به نظامی‌‌سازی حوزه فضا متهم می‌کند. چندی قبل واشنگتن، اتهاماتی را علیه مسکو مبنی‌بر آزمایش سلاح‌های ضد ماهواره در فضا مطرح کرده بود که مقامات روس ضمن رد آن‌ها ادعا کردند این آمریکاست که قصد دارد فضا را به حوزه‌ای نظامی بدل کند.

 

washingtontimes ، farsnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17841
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها