توافق اسپیس‌ایکس و گوگل برای ارتقای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و پایگاه‌های داده ابری گوگل

0 181

شرکت‌های اسپیس‌ایکس (SpaceX) و گوگل توافقی را به‌انجام رسانده‌اند که طی آن اسپیس‌ایکس ترمینال‌های منظومه مخابراتی ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) را در پایگاه‌های داده ابری گوگل در سراسر جهان نصب خواهد کرد. این اقدام از یک طرف امکان استفاده از داده‌های چنین پایگاه‌هایی را برای کاربران خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک فراهم می‌آورد و از طرفی دیگر گوگل را قادر می‌سازد تا از اینترنت پرسرعت استارلینک برای کاربران این پایگاه‌ها بهره ببرد.

به‌گفته مدیران اسپیس‌ایکس، تلفیق پهنای باند پرسرعت و با تاخیر کم استارلینک با زیرساخت‌ها و قابلیت‌های گوگل، ارتباط مطمئن و سریعی را برای سازمان‌های جهانی فراهم خواهد آورد. این دو شرکت در سال ۲۰۱۵ قراردادی به‌ارزش ۹۰۰ میلیون دلار را برای همکاری در ارتباط با طیفی از فناوری‌ها امضا کرده بودند که بر اساس آن گوگل در توسعه منظومه ماهواره‌ای استارلینک نیز مشارکت می‌کند.

اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۱۶۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار زمین قرار داه است که مطابق پیش‌بینی‌ها تا آخر سال جاری میلادی بیشتر مناطق جهان و طی سال ۲۰۲۲ همه مناطق جهان را تحت پوشش درمی‌آورد. اسپیس‌ایکس اخیرا پیش‌فروش خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده و از ثبت درخواست بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای استفاده از این خدمات خبر داده است. درحال‌حاضر کاربرانی از آمریکا، کانادا، بریتانیا، نیوزلند، استرالیا، آلمان و لهستان خدمات استارلینک را تحت نسخه بتا دریافت می‌کنند.

 

wikipedia ، rcrwireless ، espash ، theverge 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17835
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها