تجدید مناقصه مسابقه ماهواره مکعبی

0 161

اداره کل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران به‌زودی مسابقه بزرگ طراحی و ساخت منظومه اینترنت اشیا (Internet of things به‌اختصار IoT) ماهواره مکعبی را آغاز می‌کند. با توجه‌ به حد نصاب نرسیدن مجریان طرح شتابدهی، این طرح مجددا در هفته آتی بر روی سامانه مناقصات قرار خواهد گرفت؛ بنابراین از همه عزیزانی که توانایی و علاقه‌مندی اجرا و راهبری این طرح شتابدهی را دارند، دعوت می‌شود در این مناقصه شرکت کنند.

در طرح شتابدهی مذکور که با دوره آموزشی طراحی و ساخت منظومه IoT ماهواره مکعبی آغاز می‌شود، نفرات یا تیم‌های شرکت‌کننده تحت هدایت و مشاوره مجری طرح و با نظارت سازمان، مراحل طراحی ماموریت تا ساخت ماهواره مکعبی را طی می‌کنند و هزینه‌های خرید، ساخت و آزمایش بر اساس امتیازات کسب‌شده، برای تیم‌ها تامین می‌شود. هر یک از تیم‌ها می‌بایست طراحی و ساخت دو یا سه ماهواره مکعبی را با هدف اثبات فناوری «ارتباط بین ماهواره‌ای» انجام دهد. با عنایت به اینکه موضوع کاربرد یک منظومه ساده IoT نیز بخشی از مسابقه است، از علاقه‌مندان دعوت می‌شود تحقیقات و بررسی‌های خود را آغاز کنند.

یکی از اهداف مهم این طرح، شناسایی و ساماندهی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای شکل‌گرفته در حوزه فناوری‌های ماهواره در سطح سامانه و زیرسامانه است. همچنین به‌منظور حمایت از تعداد بیشتر تیم‌ها، مجری طرح با هماهنگی و نظارت سازمان اقدام به جلب حامی مالی و یا سرمایه‌گذار خواهد کرد. با این کار، ضمن ارائه جوایز به نفرات برتر تیم‌ها، امکان جلب سرمایه‌گذار برای آن‌ها نیز مهیا می‌شود. طرح یادشده با هدف شناسایی و ساماندهی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای شکل‌گرفته در این حوزه برگزار می‌شود تا بتوان به شرایط تجاری شدن این حوزه نزدیک‌تر شد. ضمن آنکه چنین برنامه‌ای، یک دوره بسیار سودمند برای آشنایی علاقه‌مندان و ترغیب آن‌ها به فعالیت در حوزه فناوری‌های ماهواره‌ای نیز خواهد بود.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17822
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها