کاوشگر قمری چین از تجهیزات کشورهای اروپایی استفاده می‌کند

0 120

چین برای کاوشگر قمری خود به‌نام چانگ‌ای-۶ (Chang’e-6) با کشورهای اروپایی همکاری می‌کند. این کاوشگر از تجهیزات ساخت کشورهای فرانسه، سوئد، روسیه و ایتالیا استفاده خواهد کرد، اما درحال‌حاضر مشخص نیست تجهیزات یادشده چه کاربردی دارند. چانگ‌ای-۶ که در سال ۲۰۲۴ به مقصد ماه پرتاب می‌شود، با هدف گردآوری مجدد نمونه‌هایی از ماه و بازگرداندن آن‌ها به زمین برنامه‌ریزی شده است.

ماموریت چانگ‌ای-۶ در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود می‌آید و فرودگرهای آن بخشی از برنامه اکتشافات فضایی چین هستند که از آن‌ها در فرود مریخ‌نورد این کشور به‌نام ژورونگ (Zhurong) نیز استفاده می‌شود. این ماموریت که بخشی از برنامه ساخت پایگاه روی سطح ماه چین است، در ادامه ماموریت چانگ‌ای-۵ (Chang’e-5) انجام می‌شود که نمونه‌ای از خاک و سنگ‌های ماه را به زمین فرستاده بود.

آن‌ها در ادامه با ماموریت چانگ‌ای-۷ (Chang’e-7) در خصوص منابع موجود پیرامون محلی که احتمالا پایگاه در آن ساخته خواهد شد، اطلاعات گردآوری می‌کنند. در انتها چانگ‌ای-۸ (Chang’e-8) نیز فناوری‌هایی را آزمایش می‌کند که قرار است توان پایگاه را تامین کنند. این ماموریت طبق برنامه‌ریزی موجود، آخرین ماموریتی است که پیش از آغاز کار احداث پایگاه روی سطح ماه چین انجام می‌شود. زمان نهایی ساخت این پروژه هنوز اعلام نشده است، اما چین بنا دارد این پایگاه را تا سال ۲۰۳۱ تکمیل کند. این کشور تاکنون ماموریت‌های رباتیکی را در ماه و مریخ انجام داده و توانسته است با موفقیت در سمت پنهان ماه فرود بیاید.

 

espash ، digiato

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17776
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها