یوتلست به جمع مالکان وان‌وب می‌پیوندد

0 171

شرکت اروپایی یوتلست (Eutelsat) اعلام کرد با بودجه‌ای معادل ۵۵۰ میلیون دلار، ۲۴ درصد سهام شرکت وان‌وب (OneWeb) را خریداری می‌کند. یوتلست که ناوگانی از ماهواره‌های مدار ژئو را برای خدمات‌رسانی در پخش تلویزیونی اپراتوری می‌کند، با این اقدام قصد دارد راهبرد خود را در اتخاذ روش‌های معمول ارائه چنین خدماتی تغییر دهد؛ امری که با رشد محبوبیت شبکه‌هایی مانند نتفلیکس و کاهش توجه به خدمات ماهواره‌ای فعلی یوتلست صورت می‌گیرد.

وان‌‌وب که در انگلستان و آمریکا شعبه دارد، حدود یک سال پیش دچار ورشکستگی شد، اما مدتی بعد دولت انگلستان و شرکت هندی بهارتی گلوبال (Bharti Global Ltd) آن را به‌طور مشترک و با مبلغی معادل ۱ میلیارد دلار (هر کدام ۵۰۰ میلیون دلار) خریداری کردند. شرکت مذکور تاکنون نزدیک به ۲۰۰ ماهواره اینترنتی را در مدار زمین قرار داده است و برنامه دارد در نهایت ۶۷۲ ماهواره را به فضا پرتاب کند.

یوتلست بخشی از این مبلغ را به‌وسیله ۵۰۷ میلیون دلاری تامین می‌کند که از طریق آزاد کردن ظرفیت باند فرکانسی C در ایالات متحده برای شبکه‌های زمینی 5G به‌دست می‌آورد. این شرکت همچنین در صدد ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای موسوم به یوتلست اِلو (Eutelsat ELO) در مدار لئو است تا از طریق آن به ارائه خدمات اینترنت اشیا ماهواره‌ای بپردازد.

 

espash ، spacenews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17769
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها