برگزاری کنفرانس جهانی اکتشافات فضایی در روسیه و بزرگداشت شصتمین سالگرد پرواز گاگارین

0 126

فدراسیون بین‌المللی فضانوردی (International Astronautical Federation به‌اختصار IAF) و آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) در شصتمین سالگرد پرواز فضایی یوری گاگارین (Yuri Gagarin)، فضانورد روس، که نخستین پرواز فضایی تاریخ بشر محسوب می‌شود، ضمن برگزاری کنفرانس جهانی اکتشافات فضایی (Global Space Exploration Conference به‌اختصار GLEX) از ۱۴ تا ۱۸ژوئن (۲۴ الی ۲۸خرداد) در شهر سن‌پترزبورگ روسیه، مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد این رویداد تاریخی را برگزار می‌کنند. 


برنامه‌های کنفرانس مذکور شامل این موارد می‌شود؛ مراسم افتتاحیه با حضور سخنرانان برجسته، برنامه عمومی با بحث‌هایی به‌صورت میزگرد، سخنرانی‌های اصلی، برنامه فنی با جلسات فنی موازی، برنامه‌ای در مورد شبکه جهانی IAF، نمایشگاه کوچک فضایی، یک برنامه جذاب اجتماعی، سمینار نسل بعدی فضا قبل از کنفرانس، بازدیدهای فرهنگی از مکان‌های دیدنی سن‌پترزبورگ پس از کنفرانس و همچنین پخش مستقیم جلسات منتخب.


IAF مطابق با وظایفش برای آماده‌سازی نیروی فضایی آینده، از طریق کمیته‌های خود به‌طور فعالانه فعالیت‌های دانشجویان و متخصصان جوان را پشتیبانی می‌کند. درهمین‌راستا، کمیته برنامه توسعه نیروی کار IAF، متخصصان جوان و شورای مشورتی نسل فضا (SGAC) به‌صورت مشترک فعالیت‌های سمینار نسل بعدی فضا را که با موضوع «همکاری بین‌المللی برای اکتشاف پایدار فضا» برگزار می‌شود، سازمان می‌دهند.


در نشست صبحگاهی، فضانوردان، سخنرانان ارشد و همچنین دانشجویان و جوانان متخصص دیدگاه‌های خود را بیان خواهند کرد. گروه‌های کاری بعد‌ازظهر بیشتر در مورد موضوع روز توضیح می‌دهند و نتیجه بحث‌های خود را در مراسم اختتامیه ارائه خواهند داد. در پایان روز، از نمایندگان دعوت می‌‌شود که شبی را در مکان بررسی و دیدن ستاره‌ها و سیاره‌ها بگذرانند. 


این رویداد فرصتی منحصربه‌فرد برای افراد با رده‌های مختلف سنی خواهد بود تا حول موضوع کنفرانس، یعنی اکتشافات فضایی، گردهم آیند، تبادل اطلاعات کنند و با یکدیگر ارتباط بگیرند. برای پاسخگویی به سوالات احتمالی در مورد کنفرانس مذکور، آدرس emma.boisdur@iafastro.org معرفی شده است.

منبع پژوهشگاه فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17767
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها