هفتاد و دومین کنگره بین‌المللی فضانوردی امسال در امارات برگزار می‌شود

0 198

هفتاد و دومین کنگره بین‌المللی فضانوردی (International Astronautical Congress به‌اختصار IAC) سال جاری میلادی طی بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹اکتبر (۳ الی ۷آبان) در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. امارات اولین کشور عربی خواهد بود که میزبان این گردهمایی سالانه و با اهمیت صنعت فضایی بین‌المللی است. بازیگران اصلی صنعت فضایی جهان، رهبران و تصمیم‌گیرندگان آن سالی یک بار طی جلسه‌ای در IAC گرد هم می‌آیند. IAC به‌نوعی برترین رویداد فضایی جهان محسوب می‌شود که از نظر مقیاس برگزاری بی‌نظیر است و به‌لحاظ دسترسی و حضور در آن، با هیچ رویداد مشابهی قابل‌مقایسه نیست.  


امسال بیش از ۳۳۷۰ مقاله از ۸۶ کشور جهان به IAC 2021 ارسال شد که در ۱۸۲ جلسه فنی، تعداد قابل‌توجهی از این مقالات پذیرفته شدند. لیست کامل خلاصه ۲۳۲۰ مقاله مورد تایید در برنامه IAC 2021 از اینجا قابل دسترسی است. کمیته این برنامه چندین تغییر ابتکاری و مهیج را در IAC امسال ایجاد کرده است؛ اول اینکه جلسات فنی از موضوعات جدید استقبال کرده است تا تحقیقات داغ را در مباحث IAC قرار دهد. به‌عنوان مثال، در سمپوزیوم جدید IAF موضوع امنیت فضایی در برنامه فنی قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود چنین برنامه‌هایی در IAC‌های آینده شکوفا شوند.


دوم، یک ابتکار جدید برای حمایت از نویسندگان یا ارسال‌کنندگان مقالات از کشورهای دارای منابع محدود و با تجربه کمتر، برای سومین بار به‌کار گرفته شد که استقبال فوق‌العاده‌ای از آن به‌عمل آمد و عمدتا نیز از سوی نسل جوان بود. این ابتکار منجر به بروز بیش از ۱۰۰ برنامه کاربردی شد که توسط مجموعه‌ای از مربیان مورد بررسی قرار گرفتند. سوم، برنامه فنی IAC با جلسات ویژه بسیار موفق (SpS) تکمیل می‌شود. فراخوان SpS به تعداد ۸۷ پیشنهاد در موضوعات بین‌رشته‌ای و قالب‌های تعاملی منعکس‌کننده موضوع اصلی کنگره، یعنی «الهام، نوآوری و کشف به‌نفع بشریت» منجر شد. 

IAC 2021 همچنین دارای یک جلسه سخنرانی تعاملی جدید، پویا و جذاب موسوم به «لایتنینگ تاکس» (Lightning Talks) خواهد بود. این قالب جلسه جدید، راهی عالی برای به‌اشتراک گذاشتن آخرین اطلاعات در مورد موضوعات متنوع از سوی مجریان با سبکی سریع و جذاب است.

منبع پژوهشگاه فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17766
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها