توسعه ماهواره‌های نظامی جدید آمریکا با قابلیت اتصال به سامانه‌های تسلیحات نظامی

0 181

شرکت آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) قصد دارد ماهواره‌های جدیدی را برای اهداف شناسایی و اطلاعاتی نظامیان ایالات متحده توسعه دهد که قادر به برقراری ارتباط با سایر سامانه‌های تسلیحات نظامی مانند جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی هستند. استفاده از چنین ماهواره‌هایی به نظامیان این امکان را می‌دهد تا بتوانند اهداف متحرک را در مسافت‌های طولانی ردیابی کرده و همچنین در مناطق درگیری که نیاز به ارتباطات وجود دارد، راحت‌تر فعالیت کنند. ارتش می‌تواند از ماهواره‌های مذکور برای تعیین مکان اهداف مورد نظر بهره ببرد و تصاویر این اهداف را به فرماندهان روی زمین بفرستد. نیروی هوایی نیز قادر خواهد بود از آن‌ها جهت ردیابی منطقه‌ای و انتقال تصاویر مستقیم به کابین خلبان یک جنگنده F-35 استفاده کند.

به‌گفته مدیران لاکهید مارتین بهره‌گیری از چنین ماهواره‌هایی برای نظامیان آمریکایی هزینه کمتری را در توسعه و پرتاب ماهواره در پی خواهد داشت؛ چرا که بر اساس باس ارزان‌قیمت و با ابعاد متوسط LM 400 توسعه می‌یابند. این ماهواره‌ها همچنین با استانداردهای باز مورداستفاده وزارت دفاع ایالات متحده سازگار خواهند بود؛ امری که امکان اتصال ماهواره‌ها به سامانه‌های مختلف جنگی وزارت دفاع را فراهم می‌آورد تا بتوانند داده‌ها را از طریق زمین، هوا، دریا و فضا به‌اشتراک بگذارند. باس LM 400 قادر است از محموله‌هایی با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم و مصرف انرژی ۱۴ کیلووات پشتیبانی کند که امکان به‌کارگیری طیف وسیعی از حسگرها را فراهم می‌سازد. بنابر اظهارات مدیران لاکهید مارتین بهره‌گیری از باس LM 400 امکان توسعه سریع ماهواره‌ها در ابعاد مناسب را نیز میسر می‌کند.

همچنین قابلیت‌های نرم‌افزارمحور پلتفرم اسمارت‌ست (SmartSat) لاکهید مارتین در این ماهواره‌ها نظامیان را قادر می‌سازد تا به تهدیدهای در حال شکل‌گیری با سرعتی مناسب پاسخ دهند. بنابر اعلام مدیران شرکت مذکور، این ماهواره‌ها را می‌توان به محموله‌های سنجش از دور مانند دوربین‌های تصویربرداری اپتیکال (نوری)، دوربین‌های مادون قرمز و یا ردیاب‌های فرکانس رادیویی مجهز کرد که توسط وزارت دفاع ایالات متحده نیز توسعه داده می‌شوند.

 

spacenews ، spacewar

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17735
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها