تولید انبوه ماهواره و حامل‌ فضایی برای کاهش هزینه دسترسی به فضا

0 180

استارت‌آپ آمریکایی فانتوم اسپیس (Phantom Space Corporation) در نظر دارد با تولید انبوه حامل‌های فضایی کوچک و ایجاد پایگاه‌های پرتاب در نقاط مختلف جهان و همچنین توسعه انبوه ماهواره‌ها و سامانه‌های پیشران فضایی، امکان انجام صدها ماموریت پرتاب در سال را برای خود فراهم آورد؛ این در حالی است که تعداد ماموریت‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده چنین خدماتی عموما از ده‌ها پرتاب در سال تجاوز نمی‌کند.

فانتوم اسپیس در حال حاضر مشغول توسعه فناوری‌های لازم برای حامل فضایی خود است. آزمایش‌های مرتبط با این حامل سوخت مایع موسوم به دایتونا (Daytona) اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. فانتوم اسپیس‌ در ابتدا ۴ حامل از این نوع را می‌سازد و بنابر برنامه‌ریزی‌ها نخستین پرتاب مداری آن اوایل سال ۲۰۲۳ صورت می‌گیرد.

این شرکت برای تحقق هدف خود تاکنون ۲۶ متخصص صنعت فضایی را گرد هم آورده و با ۵ میلیون دلار سرمایه اولیه‌ای که جذب کرده، کار خود را آغاز نموده است. فانتوم اسپیس همچنین در راستای این امر، اخیرا حق مالکیت شرکت آمریکایی استارت‌اسپیس (StratSpace) را خریداری کرده است؛ شرکتی که در زمینه توسعه سامانه‌ها و سخت‌افزارهای حامل‌های فضایی فعالیت می‌کند.

منبع spacenewsfeed
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17734
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها