آغاز آماده‌سازی پیش‌نویس قوانین اینترنت ماهواره‌ای در مجلس

0 70

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی از آغاز آماده‌سازی پیش‌نویس قوانین اینترنت ماهواره‌ای در این فراکسیون خبر داد. محمد سرگزی با تاکید بر اهمیت تدوین قوانین در حوزه اینترنت ماهواره‌ای، گفت: «برای کاهش آسیب در حوزه اینترنت لازم است قوانین متناسب با آن تدوین و در مجلس طرح شود.» به‌گفته وی، در همین راستا فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس در حال تدوین پیش‌نویس قوانین اینترنت ماهواره‌ای است و قصد دارد با دعوت از مسئولان متولی، آن را تبدیل به لایحه برای طرح در مجلس کند.

سرگزی با اشاره به ویژگی‌های مثبت اینترنت ماهواره‌ای، اظهار کرد: «هرچند اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند فرصت‌های زیادی در اختیار ما قرار دهد، اما خالی از تهدید نیست.» وی ادامه داد: «در‌حال‌حاضر اینترنت توانسته است از سویی فرصت‌‌ها و ظرفیت‌های قابل‌توجهی را برای توسعه در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دراختیار ما بگذارد، ولی از سوی دیگر مخرب هر یک از این بخش‌ها نیز هست.»

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس تصریح کرد: «آماده‌سازی قوانین متناسب با اینترنت ماهواره‌ای همراه با نگاه جدی به شبکه ملی اطلاعات است.» به‌عقیده وی، در کنار استفاده از فرصت اینترنت ماهواره‌ای نباید محاسن و اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را نادیده گرفت. سرگزی اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را در شرایط کنونی بیش از گذشته دانست و توجه به آن را مهم‌تر از توجه به اینترنت ماهواره ارزیابی کرد. گفتنی است چندی پیش رئیس مرکز ملی فضای مجازی ضمن اعلام تشکیل کارگروه مواجهه با اینترنت ماهواره‌ای، هشدار داد با توسعه اینترنت ماهواره‌ای ممکن است کل ماهیت شبکه ملی اطلاعات زیر سوال برود. 

منبع خبرگزاری ایلنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17733
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها