استفاده اندونزی از فناوری ماهواره برای رفع مشکل ارتباطات سیار در سراسر این کشور

0 154

شرکت آمریکایی ایریدیوم (Iridium Communications) اعلام کرد دولت اندونزی استفاده از دستگاه‌های «بگیر و صحبت کن» (Push-to-Talk) این شرکت را که از ماهواره‌ها برای برقراری ارتباط بهره می‌برند، تایید کرده است. اندونزی اکنون ۵۰۰ عدد از این دستگاه‌ها را در نقاط مختلف کشور خود به‌کار گرفته است تا از آن‌ها برای ارتباطات سیار و در لحظه استفاده کند. بدین ترتیب امکان برقراری ارتباط مقرون‌به‌صرفه در نقاط مختلف این کشور در خشکی، دریا و هوا فراهم می‌شود.

«بگیر و صحبت کن» یا «بگیر و انتقال بده» (Press-to-Transmit) خدماتی برای برقراری ارتباطات دوطرفه است که در آن با فشردن یک دکمه، ارتباطات از حالت دریافت به حالت ارسال تغییر می‌کند. این خدمات به کاربران اجازه می‌دهد تا در محدوده شبکه سلولی، به‌صورت فرد به فرد یا فرد به گروه و به‌طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی برقرار نمایند.

دستگاه‌هایی که ایریدیوم به‌صورت سفارشی تولید کرده است، Icom IC-SAT100 نام دارند و از رمزگذاری سرتاسر (End-to-End Encryption) بهره می‌برند. همچنین قیمت هر کدام از این دستگاه‌ها ۱۲۰۰ دلار و اشتراک ماهیانه آن‌ها از ۱۰ تا ۲۸ دلار برای هر دستگاه اعلام شده است. گفتنی است مجمع‌الجزایر اندونزی از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده و ازاین‌رو برقراری ارتباطات سیار برای این کشور، به‌خصوص در زمان بلایای طبیعی و ایجاد مشکل برای زیرساخت‌های زمینی، حائز اهمیت است.

 

satphonestore ، amazon ، wikipedia ، spacedaily

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17716
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها