آمازون اولین ماهواره‌های اینترنتی خود را توسط ماهواره‌بر اطلس ۵ به فضا می‌فرستد

0 108

شرکت آمازون اعلام کرد برای انجام ۹ پرتاب به‌منظور تزریق ماهواره‌های اینترنتی خود به مدار با شرکت آمریکایی ULA (سرواژه United Launch Alliance) به‌توافق رسیده است. براین‌اساس ماهواره‌های اینترنتی کویپر (Kuiper) طی این عملیات‌های پرتاب به‌وسیله ماهواره‌بر اطلس ۵ (Atlas V) به فضا ارسال می‌شوند؛ البته هنوز تعداد ماهواره‌های هر عملیات و زمان انجام آن‌ها مشخص نیست.

 این اولین توافق همکاری آمازون با شرکتی دیگر برای پرتاب ماهواره‌های اینترنتی محسوب می‌شود. آمازون قصد دارد با ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای متشکل از ۳۲۳۶ ماهواره در مدار، به ارائه خدمات‌ اینترنت ماهواره‌ای در سراسر جهان بپردازد. این پروژه همچنین به تقویت پلتفرم رایانش ابری شرکت خدمات وب آمازون (Amazon Web Services به‌اختصار AWS)، زیرمجموعه شرکت آمازون، کمک خواهد کرد. AWS در حال راه‌اندازی بخش جدیدی برای تامین خدمات ابری به‌منظور پردازش اطلاعات در مدار زمین است.

این شرکت احتمالا در ادامه توسعه منظومه کویپر از ماهواره‌برهای سایر شرکت‌ها هم استفاده می‌کند؛ چرا که ماهواره‌های مذکور طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند توسط طیف مختلفی از ماهواره‌برها به فضا پرتاب شوند. کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission) ایالات متحده از آمازون خواسته است تا حداقل نصف ماهواره‌های منظومه کویپر شامل ۱۶۱۸ ماهواره را تا ژوئیه۲۰۲۶ در مدار قرار دهد. 

این ماهواره‌ها در ارتفاع ۵۹۰ تا ۶۳۰ کیلومتری از سطح زمین به دور کره خاکی می‌چرخند. آمازون سرعت اینترنت ماهواره‌ای این شرکت از طریق ماهواره‌های آزمایشی کویپر را ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه اعلام کرده و وعده بهتر شدن این سرعت را نیز داده است. شایان ذکر است شرکت مذکور سال گذشته میلادی از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری خود در پروژه کویپر خبر داده بود.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17712
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها