روسیه برای خروج از ایستگاه فضایی بین‌المللی تصمیم‌گیری می‌کند

0 69

مقامات فضایی روسیه به‌دنبال ترک‌هایی که اخیرا در بدنه ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد شده است، هشدارهایی داده‌ و از احتمال تصمیم‌گیری برای خروج این کشور از ایستگاه مذکور خبر داده‌اند. یوری بوریسوف (Yury Borisov)، معاون نخست‌وزیر روسیه، دراین‌باره گفت: «اخیرا گزارش‌هایی در مورد نقص فنی در ایستگاه فضایی منتشر شده است. برای جلوگیری از هرگونه خطرات در صورت بروز حوادث، لازم است یک معاینه فنی از ایستگاه انجام شود.»

روسیه اعلام کرده است در مورد خروج از پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۲۵ تصمیم خواهد گرفت؛ چرا که مقامات روس احتمال می‌دهند فعالیت ایستگاه مذکور تا آن زمان متوقف شود و هزینه تعمیر و نگهداری ایستگاه نیز ممکن است به مبلغی بین ۱۳۲ تا ۱۹۸ میلیون دلار برسدازاین‌رو روسیه در صدد ساخت یک ایستگاه فضایی جدید است تا بتواند فعالیت‌های فضایی خود را از طریق آن ادامه دهد.

درهمین‌راستا، شرکت روسی انرگیا (Energia) اخیرا اعلام کرده مراحل ابتدایی توسعه ایستگاه فضایی ملی روسیه را آغاز نموده است. آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) مدتی پیش از تصمیم خود برای ساخت یک ایستگاه فضایی خبر داده بود و اکنون قرار است طرح‌های پیشنهادی انرگیا در این راستا ارائه شده و توسط آژانس مذکور مورد بررسی قرار گیرند. به‌گفته ولادیمیر سولوویوف (Vladimir Solovyov)، از مقامات انرگیا، این ایستگاه چند منظوره از سه تا هفت ماژول بدون سرنشین یا با ظرفیت دو تا چهار سرنشین تشکیل می‌شود. 

 روسیه همچنین قصد دارد با همکاری چین یک پایگاه تحقیقاتی مشترک روی کره ماه ایجاد کند؛ امری که ممکن است در تصمیم روس‌ها مبنی بر خروج از پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی بی‌تاثیر نباشد. گفتنی است ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۱۹۹۸ با مشارکت روسیه، ایالات متحده، کانادا، ژاپن و آژانس فضایی اروپا (ESA) آغاز به‌کار کرد و در‌حال‌حاضر تنها ایستگاه فضایی عملیاتی در مدار زمین محسوب می‌شود.

 

espash ، espash ، farsnews ، irna

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17709
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها