استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی خودروهای در حال حرکت امکان‌پذیر می‌شود

0 132

مطابق اعلام شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا اواخر سال جاری میلادی قابلیت استفاده سیار پیدا خواهد کرد. ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس، در توییتر خود نوشت: «خدمات اینترنت استارلینک، اواخر امسال این امکان را پیدا می‌کند تا بتوان از آن در هر نقطه‌ای حتی روی یک کاروان و کامیون در حال حرکت استفاده کرد.»

چندی قبل اسپیس‌ایکس درخواست نامه جدیدی به کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission به‌اختصار FCC) آمریکا ارائه کرد که مطابق آن شرکت مذکور اجازه می‌یابد خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را روی وسایل نقلیه در حال حرکت به‌کار گیرد.

اخیرا و با گسترش منظومه استارلینک، پیش‌فروش خدمات آن نیز آغاز شده است. اینترنت این شرکت اکنون تحت نسخه بتا در برخی کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و نیوزلند به کاربران منتخب ارائه می‌شود و به‌گفته ایلان ماسک تا پایان سال جاری میلادی بیشتر نقاط جهان تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت. ماهواره‌های منظومه استارلینک با ۲۶۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند Ka و باند Ku را در خود جای می‌دهند. همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. 

 

espash ، espash ، mehrnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17697
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها