حمایت مالی دولت بایدن از برنامه بازگشت به ماه ناسا

0 129

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، بودجه ناسا برای سال مالی ۲۰۲۲ را ۲۴.۷ میلیارد دلار اعلام کرده که ۶.۳ درصد نسبت به بودجه سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. مهم‌ترین نکته این بودجه را می‌توان اختصاص ۶.۹ میلیارد دلار به برنامه بازگشت به ماه ناسا موسوم به آرتمیس (Artemis) دانست که ۳۲۵ میلیون دلار افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. در بودجه پیشنهادی همچنین تحقیقات و برنامه‌های گوناگون ناسا مورد توجه قرار گرفته است؛ از جمله در زمینه تغییرات آب‌وهوایی ۲.۳ میلیارد دلار پیشنهاد شده است که برخلاف سال‌های قبل روند افزایشی را نشان می‌دهد.

در بودجه پیشنهادی اگرچه سهم اختصاصی برای برخی ماموریت‌ها درنظر گرفته نشده است، اما برنامه‌های ناسا مانند آوردن نمونه‌های جمع‌آوری‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) به زمین و همچنین ماموریت فضاپیما‌های کلیپر (Clipper) به قمر مشتری و دراگون‌فلای (Dragonfly) به زحل که پیش‌ازاین نگرانی‌هایی برای تعیین بودجه داشتند، درنظر گرفته شده‌اند. به‌علاوه، تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن (Nancy Grace Roman) هم که پس از جیمزوب (James Webb) تلسکوپ شاخص بعدی ناسا محسوب می‌شود، در بودجه پیشنهادی لحاظ شده است.

باتوجه‌به این جزئیات ارائه‌شده در طرح پیشنهادی اولیه، به‌نظر می‌رسد که هیچ یک از ماموریت‌ها و اهداف ناسا از بین نخواهند رفت و اکنون دولت باید جزئیات اجرایی آن‌ها را مشخص و اهداف دقیق موارد اصلی را تعیین کند. دولت بایدن طبق روند معمول قصد دارد لایحه کامل بودجه را پیش از ۳۰سپتامبر سال جاری میلادی یعنی زمانی که برنامه‌ مالی فعلی پایان می‌یابد، نهایی سازد؛ اما در نهایت این کنگره ایالات متحده است که مسئول چگونگی اختصاص کل بودجه به برنامه‌ها و سازمان‌های منفرد خواهد بود و می‌تواند اولویت‌های دولت بایدن را بپذیرد یا رد کند.  

منبع دیجی کالا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17673
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها