پیش‌بینی رشد سالیانه ۹ درصدی بازار ارتباطات ماهواره‌ای تا سال ۲۰۲۷

0 129

بر اساس گزارشی که درباره آینده بازار جهانی ارتباطات ماهواره‌ای منتشر شده است، پیش‌بینی می‌شود این بازار در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ نرخ رشد سالیانه بالغ بر ۹.۲ درصد را داشته باشد. ارزش بازار (Market capitalization) مذکور در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۶۲.۱۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است. براین‌اساس، نیاز روزافزون برای ارتباطات پایدار در صنایع مختلف، افزایش استفاده از ماهواره‌های مخابراتی پربازده (HTS)، استفاده روزافزون از اینترنت اشیا و افزایش ناوگان وسایل نقلیه خودکار از جمله عوامل رشد بازار طی دوره مذکور عنوان شده‌اند.

گزارش مذکور به ارائه تجزیه‌و‌تحلیل منطقه‌ای بازار ارتباطات ماهواره‌ای جهانی برای نواحی مهم جهان مانند آسیا و اقیانوسیه، آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای لاتین پرداخته است. آمریکای شمالی به‌دلیل افزایش تقاضای صنایع دفاعی برای ارتباطات پایدار و نیاز روزافزون وزارت دفاع ایالات متحده به تجهیزات ارتباطات ماهواره‌ای، به‌عنوان منطقه‌ای پیشرو در این حوزه محسوب می‌شود. با‌این‌حال انتظار می‌رود آسیا و اقیانوسیه بالاترین نرخ رشد مرکب سالیانه (CAGR) را در حوزه ارتباطات ماهواره‌ای طی دوره پیش‌بینی‌شده داشته باشند.

مطابق این گزارش، بهره‌گیری از اینترنت اشیا همراه با افزایش تقاضا برای سامانه‌های زمینی مرتبط با آن در آسیا و اقیانوسیه می‌تواند به‌عنوان یک عامل اصلی در رشد بازار مخابرات ماهواره‌ای تا سال ۲۰۲۷ ایفای نقش کند. دراین‌میان چین از نظر هزینه‌کرد در زمینه اینترنت اشیا مناطق مذکور را رهبری می‌کند، به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۱۶۸ میلیارد دلار را صرف این حوزه کرده است. گفتنی است این گزارش به جنبه‌های کمی و کیفی صنعت ارتباطات ماهواره‌ای و برخی موارد دیگر در مناطق و کشورهای بررسی‌شده نیز پرداخته است.

منبع ksusentinel
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17671
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها