آمریکا از تلسکوپ‌های جدیدی برای نظارت بر ماهواره‌ها در روشنایی روز استفاده می‌کند

0 271

شرکت آمریکایی نومریکا (Numerica) که شبکه‌ای از تلسکوپ‌های زمینی را برای ردیابی اجرام آسمانی اداره می‌کند، برنامه دارد حسگرهایی را برای رصد ماهواره‌ها در روشنایی روز بر روی ۶ تلسکوپ خود مستقر کند؛ امری که با بودجه ۳ میلیون دلاری نیروی هوایی ایالات متحده صورت می‌گیرد. این حسگرها قادر به نظارت بر ماهواره‌ها در ارتفاع بیش از ۲۲ هزار مایلی زمین بوده و بر روی تلسکوپ‌هایی در ایالت کلرادوی آمریکا، استرالیا و اسپانیا نصب می‌شوند.

به‌گفته تاد براست (Todd Brost)، از مدیران نومریکا، نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force) و فرماندهی فضایی این کشور (U.S. Space Command) از این تلسکوپ‌ها برای افزایش قابلیت رصد ماهواره‌ها در هر زمانی از شبانه‌روز استفاده خواهند کرد. در‌حال‌حاضر پایش ماهواره‌ها در روشنایی روز با تعداد معدودی از تلسکوپ‌های بسیار بزرگ و گران قیمت انجام می‌شود.

براست با اشاره به عملکرد حسگرهای مذکور عنوان می‌کند: «با بهره‌گیری از این حسگرها امکان پایش ماهواره‌ها تقریبا در تمام ساعات شبانه‌روز فراهم می‌شود و تنها محدودیت زاویه نور خورشید است؛ چرا که نمی‌توان به‌طور مستقیم به خورشید خیره شد.» نیروی فضایی اکنون شبکه حسگرهای نظارت فضایی خود را اداره می‌کند، اما درعین‌حال قصد دارد با شرکت‌های خصوصی که انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به دولت در اپراتوری تلسکوپ‌ها در خارج از ایالات متحده دارند، همکاری کند و بدین ترتیب قابلیت‌های خود در نظارت بر ماهواره‌ها را افزایش دهد.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17670
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها