سرمایه‌گذاری بزرگ اسپانیایی‌ها برای توسعه خدمات ماهواره‌ای اینترنت اشیا

0 143

شرکت اسپانیایی ستلیوت (Sateliot) قصد دارد منظومه‌ای متشکل از حدود ۱۰۰ نانوماهواره را برای ارائه خدمات اینترنت اشیا 5G به سراسر جهان ایجاد کند. ستلیوت برای این منظور توافقی را با شرکت بریتانیایی اوپن کاسموس (Open Cosmos) به‌انجام رسانده است که طی آن شرکت مذکور به توسعه ماهواره‌های این منظومه خواهد پرداخت. اولین ماهواره از منظومه یادشده موسوم به 3B5GSAT قرار است ۲۲آوریل سال جاری میلادی (۲اردیبهشت) به‌وسیله ماهواره‌بر روسی سایوز-۲ (Soyuz-2) از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان راهی مدار زمین شود.

بنابر اعلام قبلی مدیران ستلیوت، این شرکت مبلغ ۵.۱ میلیون یورو را طی دو سال به توسعه این پروژه اختصاص می‌دهد؛ رقمی که اولین فاز یک پروژه بزرگتر با بودجه ۲۲.۵ میلیون دلاری بوده و بیشترین میزان سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه در حوزه ارتباطات ماهواره‌ای 5G در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

3B5GSAT که با نام ستلیوت-۱ نیز شناخته می‌شود، دارای ابعاد 3U است و همراه ده‌ها ماهواره دیگر در مدار قرار خواهد گرفت. شرکت ستلیوت در نظر دارد در صورت موفقیت فناوری‌های نانوماهواره 3B5GSAT، با توسعه تدریجی منظومه خود، از سال ۲۰۲۲ خدمات‌رسانی از طریق این منظومه را آغاز کند.

 

space.skyrocket ، sateliot ، spacewatch

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17652
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها