ارائه جزئیاتی از توسعه پایگاه تحقیقاتی مشترک چین و روسیه روی سطح ماه

0 103

چین و روسیه با همکاری یکدیگر قصد دارند یک پایگاه تحقیقاتی روی سطح ماه توسعه دهند و اکنون جزئیات جدیدی از این برنامه ارائه شده است. به‌گفته وو ویرن (Wu Weiren)، مدیر طراحی اکتشافات ماه چین، پایگاه یادشده بعد از تکمیل، برای نمونه‌برداری، بررسی دقیق منابع موجود و آزمایش برخی فناوری‌های جدید پژوهشی از قطب جنوب ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در قطب جنوب کره ماه بیش از ۱۸۰ روز پی‌درپی روشنایی روز حاکم است، بنابراین محققان می‌توانند پژوهش‌های خود را با حداقل مشکل ‌به پیش ببرند. 

ویرن از برنامه این کشور در اجرای سه ماموریتی صحبت کرد که زیربنای این پایگاه ویژه در قطب جنوب ماه را فراهم می‌کند. برنامه مذکور در ادامه ماموریت چانگ‌ای-۵ (Chang’e-5) چین انجام می‌شود که نمونه‌ای از خاک و سنگ‌های ماه را به زمین فرستاده بود. این کشور تاکنون ماموریت‌های رباتیکی را در ماه و مریخ انجام داده است و توانسته با موفقیت در سمت پنهان ماه فرود بیاید.

آن‌ها در ادامه با ماموریت چانگ‌ای-۶ (Chang’e-6) نمونه‌ای از سطح قطب جنوب ماه را به زمین می‌آورند، سپس با چانگ‌ای-۷ (Chang’e-7) در خصوص منابع موجود پیرامون محلی که پایگاه احتمالا در آن ساخته خواهد شد، اطلاعات گردآوری می‌کنند. در انتها چانگ‌ای-۸ (Chang’e-8) نیز فناوری‌هایی را آزمایش می‌کند که قرار است توان پایگاه را تامین کنند. این ماموریت طبق برنامه‌ریزی موجود، آخرین ماموریتی است که پیش از آغاز کار احداث پایگاه انجام می‌شود. زمان نهایی ساخت این پروژه هنوز اعلام نشده، اما چین بنا دارد این پایگاه را تا سال ۲۰۳۱ تکمیل کند.

 

digiato ، mehrnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17641
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها