در راس یک آژانس فضایی مشهور دنیا به فضا بروید و ماموریت‌های خود را برنامه‌ریزی کنید

0 326

وبسایت استیم (Steam) یک بازی فضایی را در دسترس کاربران خود قرار داده است که توسط آن می‌توان در راس آژانس‌های فضایی مشهور جهان به فضا سفر کرد و در آنجا به کاوش پرداخت. این بازی با نام «افق مریخ« (Mars Horizon) نوعی شبیه‌ساز است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا برنامه فضایی خود را برای کاوش منظومه شمسی بسازد، با انجام سفرهای کوتاه اکتشافات فضایی خود را آغاز کرده و سپس ماموریت‌های فضایی طولانی‌تر و مهم‌تر مانند سفر به کره ماه را طرح‌ریزی کند. افق مریخ بیشتر به جنبه‌های مدیریت آژانس‌های فضایی معطوف است و جنبه‌های ظاهری و واقعیت ماموریت‌های فضایی در آن کمتر به‌چشم می‌خورد.

کاربر در این گیم‌پلی می‌تواند از میان آژانس فضایی آمریکا، آژانس فضایی اروپا (ESA)، و آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) یکی را انتخاب کند. البته در نسخه جدید آن امکان انتخاب آژانس‌ کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) و آژانس ملی فضایی چین (CNSA) نیز میسر شده است.

کاربران در بازی افق مریخ می‌بایست منابع مختلف از جمله زمان، پشتیبانی‌های عمومی و علمی و همچنین امکانات مالی خود را مدیریت کنند تا ماموریت‌هایشان را پیش برده و به‌تدریج بتوانند فضانوردانی را به فضا بفرستند. آن‌ها همچنین قادرند با سایر آژانس‌های رقیب که هدف مشابهی را دنبال می‌کنند، به رقابت پرداخته و یا با آن‌ها به همکاری بپردازند. در ویدئوی زیر می‌توانید تریلر بازی افق مریخ را تماشا کنید. برای دانلود این بازی نیز از طریق وبسایت استیم اقدام نمایید.

 

youtube

منبع Space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17626
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها