صرف ۱۲ سال زمان برای خلق تصویر پانوراما از کهکشان راه‌شیری

یک اخترشناس فنلاندی ۱۲ سال برای تولید یک پانورامای خیره‌کننده از کهکشان خانگی وقت گذاشت. جی‌پی متساواینیو (JP Metsavainio) به کنار هم قرار دادن ۲۳۴ فریم از کهکشان راه‌شیری و ایجاد یک تصویر ۱۲۵ درجه‌ای موزائیکی با دقت ۱۰۰ هزار پیکسل پرداخت. این تصویر که ۲۰ میلیون ستاره را نشان می‌دهد، شامل صور فلکی بین برج ثور (Taurus) و ماکیان (Cygnus) است.

هر تصویر در این موزائیک عظیم یک اثر هنری مستقل است. متساواینیو ادعا می‌کند تاکنون چنین تصویری از کهکشان راه‌شیری ساخته نشده و به همین دلیل او هزاران ساعت از عمر خود را صرف درست کردن آن کرده است. دشواری عکسبرداری از آسمان دست‌کمی از ایجاد تصویر پانوراما ندارد، چون منجمان برای گرفتن بهترین تصویر باید از آلودگی نوری شهرها فاصله گرفته و ساعت‌ها و حتی روزها برای ثبت یک فریم زمان صرف کنند.

NINTCHDBPICT000642414861

او برای گرفتن این تصاویر از چندین تلسکوپ و دوربین با لنز مخصوص در رصدخانه خود در نزدیکی مدار شمالگان (Arctic Circle) در فنلاند استفاده کرد. متساواینیو سپس با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر مثل فتوشاپ، سطوح و رنگ‌ها را ویرایش کرد و از ستارگان برای کنار هم قرار دادن فریم‌ها به‌شکل صحیح کمک گرفت. به‌گفته متساواینیو تصاویر مورد علاقه او آن‌هایی هستند که پدیده ابرنواختر یا همان انفجار خیره‌کننده ستارگان را به نمایش می‌گذارند.

46621928 0c55 4489 b513 a2d1ee1251df