تصاویر ماهواره‌ای از ترافیک کانال سوئز بر اثر به‌گل نشستن یک کشتی باری

0 288

شرکت آمریکایی پلنت لبز (Planet Labs) تصاویر ماهواره‌ای از ترافیک کشتی‌ها در کانال سوئز را منتشر کرده که بر اثر به‌گل نشستن یک کشتی در این کانال ایجاد شده است. کشتی اِوِر گیوِن (Ever Given) روز سه‌شنبه ۲۳مارس (۳فروردین) و در زمان عبور از کانال سوئز از پهلو در مسیر رفت و آمد کشتی‌ها از حرکت باز ایستاد. وزش شدید باد علت این حادثه عنوان شده است. بنابر گزارش‌ها کشتی مذکور احتمالا شامگاه شنبه ۲۷مارس (۷فروردین) به‌حرکت در‌آید و ترافیک دریایی در این آبراهه حیاتی از سرگرفته شود.

این تصاویر را ماهواره‌های منظومه داو (Dove) که با نام فلاک (Flock) نیز شناخته می‌شوند، به‌ثبت رسانده‌اند. ماهواره‌های داو که پرتاب آن‌ها از سال ۲۰۱۴ آغاز شد، چندین منظومه ماهواره‌ای را تشکیل می‌‌دهند و تاکنون صدها ماهواره از این نوع به مدار تزریق شده است. این منظومه‌ها هدف‌های مختلفی از جمله پایش آب و هوای زمین، خدمات‌رسانی به کشاورزان، رصد آتش‌سوزی‌ها، نقشه‌برداری از جنگل‌ها، ردیابی و شناسایی فعالیت‌های غیرقانونی ماهیگیری و کمک به مقابله با بلایای طبیعی را دنبال می‌کنند.

نمای ماهواره‌های فلاک-۱

گروهی از ماهواره‌های داو با وزن حدودا ۵ کیلوگرم در مدار خورشیدآهنگ قرار دارند؛ این دسته از ماهواره‌ها دارای عمر طراحی ۲ تا ۳ سال هستند. گروه دیگر آن‌ها از ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار قرار می‌گیرند که این دسته از عمر طراحی تقریبا یک سال برخوردارند.

 

space.skyrocket ، espash ، espash ، per.euronews ، space

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17600
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها