اولین مانور نظامی فضایی فرانسه انجام شد

0 276

فرماندهی فضایی فرانسه (French Space Command) برای اولین بار پس از تاسیس، اقدام به برگزاری مانور نظامی کرد. مانور مذکور موسوم به استرکس (ASTERX) از ۸ تا ۱۲مارس (۱۸ تا ۲۲اسفند) صورت گرفت و هدف از آن درک نیاز‌های آینده این ارگان، ارزیابی ظرفیت فعلی فرانسه برای حفاظت از دارایی‌های فضایی خود و توانایی‌های این کشور به‌منظور پایش حوزه فضا در بعد نظامی آن عنوان شده است.

در این مانور که نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force) و مرکز اطلاع از شرایط فضای بیرونی آلمان (German Space Situational Awareness Centre) نیز مشارکت کردند، مجموعه‌ای از برنامه‌ها انجام شد که طی آن یک کشور پیشرفته در حوزه فضا به یک کشور تحت حفاظت فرانسه حمله می‌کند. از جمله اقداماتی که در عملیات یادشده مورد بررسی قرار گرفت، می‌توان به نظارت بر ورود ماهواره به اتمسفر، پایش شلیک سلاح‌های ضدماهواره و همچنین رهگیری ماهواره‌هایی که به قصد جاسوسی به ماهواره‌های دیگر نزدیک می‌شوند، اشاره نمود.

فرماندهی فضایی فرانسه در ژوئیه۲۰۱۹ با هدف تقویت حضور نظامی این کشور در حوزه فضا راه‌اندازی شد. فرانسه اعلام کرده است مبلغی در حدود ۵ میلیارد یورو را تا سال ۲۰۲۵ در حوزه فضایی هزینه می‌کند. از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کشور می‌توان به ساخت یک مرکز در حال توسعه در شهر تولوز (Toulouse) اشاره کرد که با اهداف پایش ماهواره‌های نظامی فرانسه و همچنین نظارت بر ماهواره‌ها با مقاصد نظامی توسعه می‌یابد. این مرکز با قابلیت پایش مداوم بیش از ۱۰ هزار ماهواره، در اروپا منحصربه‌فرد خواهد بود.

منبع aerotime
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16560
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها