تمدید فراخوان ثبت‌نام توسعه رابط دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای

0 148

سازمان فضایی ایران فراخوان توسعه رابط دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای را به‌دلیل عدم دریافت طرح‌های مطلوب، تا ۲۰فروردین۱۴۰۰ تمدید کرد. این سازمان به‌منظور سهولت دسترسی به داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای جهت ارائه خدمات سنجش از دور، توسعه دو سامانه رابط دسترسی به داده‌ها و تصاویر را با اعطای مجوز به کسب و کارهای نوپا و بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده است.

در نخستین فراخوان، با ارزیابی پیشنهاد‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های مختلف و عدم مطلوبیت کافی، سازمان تصمیم بر تمدید این فراخوان گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ یادشده ثبت‌نام خود را از طریق فرم ثبت‌نام انجام دهند و تا ۱اردیبهشت طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را به‌صورت فیزیکی و دربسته به دبیرخانه سازمان تحویل دهند. ارزیابی طرح‌ها توسط متخصصین و داوران مجرب این حوزه انجام می‌شود و در نهایت به دو گروه مجوز فعالیت اعطا می‌گردد تا بتوانند سامانه موردنظر را راه‌اندازی کنند.

این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد و نحوه درآمد از طریق دریافت کارمزد است. سیاستگذاری اخذ کارمزد، سالانه توسط سازمان فضایی تعیین و ابلاغ می‌شود. در ابتدای امر، تصاویر ماهواره‌ای و هوابرد بخش‌های فعال در این حوزه بر روی بستر موردنظر قرار می‌گیرند که طی ترکیب آن با داده‌های سازمان فضایی ایران، بانک داده مناسبی برای فعالان سنجش از دور ایجاد می‌گردد.


علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۲۲۰۳۵۶۲۲-۰۲۱ و یا از طریق پست الکترونیک sb@isa.ir تماس حاصل فرمایند. آدرس دبیرخانه: ایران، تهران خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره ۳۴

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع سازمان فضايی ايران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16546
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها