ساخت پایگاه‌‌ در فضا با کمک کارگران رباتیک استارت‌آپ ژاپنی

0 127

استارت‌آپ فضایی ژاپنی جیتای (Gitai) قصد دارد با همکاری شرکت آمریکایی نانورکس (Nanoracks) به توسعه و اجرای یک ماموریت آزمایشی مداری و فناوری رباتیک برای استفاده در ماموریت‌های فضایی بپردازد. رباتی که جیتای قصد توسعه آن را دارد، با نام S1 شناخته می‌شود و از یک بازو بهره می‌برد که البته شباهتی به ربات‌های صنعتی موجود روی زمین ندارد. S1 در ماموریت خود چندین قابلیت مانند کار با کنترل پنل و تغییر کابل‌ها را آزمایش خواهد کرد.

هدف بلندمدت جیتای، تولید نیروی کار رباتیک است که بتواند به ساخت پایگاه در مدار ماه و مریخ کمک کند. ازآنجایی‌که ناسا می‌خواهد حضور تحقیقاتی دائم در ماه داشته باشد و در نهایت به مریخ برسد و همچنین شرکت‌های آمریکایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) و بلو اوریجین (Blue Origin) به‌دنبال حضور و ساخت پایگاه روی مریخ هستند، نیروی کار رباتیک جیتای می‌تواند کارآیی بالایی در آینده داشته باشد.

این استارت‌آپ تجربه زیادی برای توسعه ربات‌هایی دارد که می‌توانند با نصب سخت‌افزار روی ماهواره‌ها، عملکرد آن‌ها را بهبود بخشیده و طول عمرشان را افزایش ‌دهند. جیتای برای این ماموریت که در سال ۲۰۲۳ عملیاتی خواهد شد، ۱۷.۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

منبع Techcrunch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16534
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها