کارخانه جدید اسپیس‌ایکس برای تولید تجهیزات زمینی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

0 443

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد کارخانه جدیدی را برای ساخت لوازم زمینی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در شهر آستین (Austin) ایالت تگزاس تاسیس کند. در این کارخانه تجهیزات سخت‌افزاری و ابزار خانگی از جمله دیش ماهواره و روترهای وای‌فای برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تولید خواهند شد. 

خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که از سال گذشته میلادی آغاز شده است، اکنون بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد. در حال حاضر این شرکت خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار برخی مشتریان در آمریکا، کانادا و بریتانیا قرار می‌دهد. اسپیس‌ایکس برای ارائه چنین خدماتی تاکنون بیش از هزار ماهواره به مدار زمین تزریق کرده است و قصد دارد در نهایت ۱۲ هزار ماهواره و در صورت کسب مجوزهای لازم ۴۲ هزار ماهواره را در مدار قرار دهد.

دیش نصب‌شده روی پشت‌بام یک کاربر اینترنت استارلینک در کانادا

اسپیس‌ایکس اخیرا برنامه‌ موبایل رسمی را جهت مدیریت ارتباطی نسخه بتای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ارائه داده است. این شرکت همچنین هزینه استفاده از خدمات اینترنتی استارلینک برای کاربران در ابتدای ارائه نسخه بتا را ۹۹ دلار برای هر ماه و هزینه تجهیزات مورد نیاز را ۴۹۹ دلار اعلام کرده است. 

خدمات نسخه بتای استارلینک تحت عنوان «برنامه بتا بهتر از هیچ» (Better Than Nothing Beta Program) ارائه می‌شود و با افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک، این خدمات به‌تدریج در نقاط مختلف جهان قابل ارائه خواهد بود. گفتنی است ماهواره‌های این منظومه با وزن تقریبی ۲۶۰ کیلوگرم تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند Ka و باند Ku را در خود جای می‌دهند. همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند.

 

cnbc ، espash ، slashgear

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16532
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها