چین ۱۲ فضانورد را برای ساخت یک ایستگاه فضایی به مدار زمین می‌فرستد

0 159

چین قصد دارد به‌منظور ساخت یک ایستگاه فضایی در مدار زمین، تا ۲ سال دیگر ۱۲ فضانورد را به فضا بفرستد. به‌گفته یانگ لیوی (Yang Liwei) از مدیران برنامه فضایی سرنشین‌دار چین، قرار است در برنامه فضانوردی این کشور ۱۱ ماموریت در سال جاری میلادی و سال ۲۰۲۲ انجام گیرد که شامل ارسال ماژول اصلی ایستگاه فضایی چینی، ارسال یک بخش آزمایشی، پرتاب فضاپیمای سرنشین‌دار و ۱۲ فضانورد به فضا می‌شود.

در همین راستا لیوی جوانان را برای شرکت در این برنامه تشویق کرده و وعده داده است در آینده نزدیک فرصت‌های پرواز فضایی بیشتری فراهم خواهد شد. اکتبر۲۰۲۰ این کشور سومین مرحله استخدام فضانورد خود را تکمیل کرد که طی آن ۱۷ مرد و ۱ زن انتخاب شدند. هدف اصلی طرح مذکور کمک به ساخت یک ایستگاه فضایی دائمی در فضاست و چین تصمیم دارد در سال ۲۰۲۲ آن را عملیاتی کند.


در مرحله اول پویش استخدام فضانورد چین در دهه ۱۹۹۰ تعداد ۷ فضانورد و در مرحله دوم که در سال ۲۰۱۰ برگزار گردید، ۷ فضانورد دیگر انتخاب شدند که ۱۱ نفر از آنان به فضا اعزام رفتند. همچنین همه فضانوردان استخدامی قبلا در ارتش خدمت کرده بودند. ازآنجا‌یی‌که ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی نیازمند مهارت‌های مختلف است، مقامات چین در مرحله سوم استخدام فضانورد، متخصصان غیرنظامی را انتخاب می‌کنند.

ایستگاه فضایی چین با نام تیانگونگ (Tiangong)، به‌معنای کاخ آسمانی، در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین فعالیت خواهد کرد که مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. این ایستگاه در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه، این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد.

تیانگونگ یک ایستگاه T شکل با یک ماژول اصلی در مرکز و دو کپسول آزمایشگاهی در دو طرف خواهد بود. به‌گفته ژو جیانپینگ (Zhou Jianping)، طراح اصلی برنامه فضایی سرنشین‌دار چین، هر یک از این ماژول‌ها بیش از ۲۰ تن وزن خواهند داشت که وزن کلی ایستگاه مذکور را به حدود ۶۶ تن می‌رساند. ماژول اصلی ایستگاه با نام تیانهه (Tianhe) دارای طول کلی ۱۶.۶ متر، حداکثر قطر ۴.۲ متر و وزن برخاست ۲۲.۵ تن است که در حال حاضر بزرگ‌ترین فضاپیمای در حال توسعه توسط چین محسوب می‌شود.

 

espash ، mehrnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16531
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها