ماهواره ارتش آمریکا برای پشتیبانی اطلاعاتی مستقیم از میدان‌های نبرد

0 260

ارتش ایالات متحده برنامه دارد با ارسال ماهواره‌ای به فضا، قابلیت‌های تصویربرداری، جمع‌آوری اطلاعات و ارسال در لحظه آن‌ها را به میدان‌های نبرد به‌منظور پشتیبانی مستقیم از عملیات‌های جنگی زمینی آزمایش کند. ماهواره مذکور موسوم به گان‌اسموک-جی (Gunsmoke-J) به آزمایش فناوری‌هایی می‌پردازد که بهره‌گیری از آن‌ها به فرماندهان نیروهای زمینی در انجام شلیک‌های دوربرد دقیق‌تر و برخی فعالیت‌های دیگر کمک می‌کند. 

ازآنجایی‌که تهیه و ارسال تصاویر از ماهواره‌های امنیت ملی آمریکا ساعت‌ها یا روزها به‌طول می‌انجامد و در نتیجه در بسیاری موارد کارآیی لازم را ندارد، از نظر کارشناسان اختصاص ماهواره برای این امر می‌تواند بسیار موثر باشد. ماهواره گان‌اسموک-جی با وزنی معادل ۵ کیلوگرم دارای عمر طراحی ۳ تا ۵ سال بوده و آزمایشگاه ملی لس آلاموس (Los Alamos National Laboratory) آمریکا آن‌ را ساخته است.

شرکت آمریکایی راکت لب (Rocket Lab) این ماهواره را مارس سال جاری میلادی با استفاده از ماهواره‌بر الکترون (Electron) به مدار لئو ارسال خواهد کرد. ارتش ایالات متحده در نظر دارد در صورت موفقیت ماموریت اولین ماهواره، دو ماهواره دیگر گان‌اسموک-جی را نیز طی سال جاری میلادی در مدار زمین قرار دهد. 

 

space.skyrocket

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16486
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها