اتصال ماهواره‌ای تلفن‌های همراه معمولی امکان‌پذیر می‌شود

0 210

استارت‌اپ آمریکایی یوبیکوییت‌لینک (UbiquitiLink) قصد دارد با توسعه یک منظومه ماهواره‌ای، امکان اتصال تلفن‌های همراه معمولی در سراسر جهان را به این منظومه جهت تبادل پیام‌های متنی و صوتی فراهم آورد. این استارت‌آپ چنین امری را با بهره‌گیری از طیف فرکانسی اپراتورهای بی‌سیم زمینی امکان‌پذیر می‌کند و برای این منظور ضمن مشارکت با اپراتورهای زمینی، از آن‌ها می‌خواهد تا مجوز استفاده از طیف فرکانسی خود را برای برنامه‌های فضاپایه دریافت کنند. بر این اساس، کاربران در‌صورتی‌که هنگام استفاده از تلفن همراه از محدوده شبکه مخابراتی زمینی خارج شوند، می‌توانند با اتصال ماهواره‌ای تماس خود را برقرار کنند.

یوبیکوییت‌لینک سال گذشته میلادی اولین ماهواره این منظومه موسوم به ULTP (سرواژه UbiquitiLink Test Payload) را با هدف آزمایش فناوری خود به مدار لئو ارسال کرد. این استارت‌آپ برای آزمایش خود مجوزی را از کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission) ایالات متحده اخذ نمود که شامل شرط عدم تداخل فناوری یوبیکوییت‌لینک با اپراتورهای زمینی بود. بنابر ادعای مقامات این استارت‌آپ، طی آزمایشی که با همکاری دو اپراتور صورت گرفت هیچ‌گونه تداخلی گزارش نشد. یوبیکوییت‌لینک در نظر دارد حدود هزار ماهواره را برای توسعه منظومه ماهواره‌ای خود به مدار زمین بفرستند.

یوبیکوییت‌لینک تنها شرکتی نیست که در صدد فراهم‌آوری اتصال ماهواره‌ای برای تلفن‌های همراه معمولی است. دیگر شرکت آمریکایی به‌نام ای‌اس‌تی اسپیس‌موبایل (AST SpaceMobile) نیز اعلام کرده به‌دنبال توسعه منظومه ماهواره‌ای خود برای این منظور است.

 

space.skyrocket

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16471
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها