ایجاد گلخانه‌های فضایی در مدار زمین برای پرورش محصولات کشاورزی

0 161

شرکت آمریکایی نانورکس (Nanoracks) توافقی با سرمایه‌گذاران اماراتی به‌انجام رسانده است تا در مدار زمین گلخانه‌هایی بسازد و محصولات کشاورزی بسیار مقاوم در برابر شرایط سخت فضا را پرورش دهد. نانورکس قصد دارد یک مرکز کشاورزی موسوم به استارلب (Starlab) را برای این منظور در مدار زمین ایجاد کند که در حقیقت یک گلخانه تحقیقاتی برای اصلاح نژادی گونه‌های جهش‌یافته و مقاوم گیاهان است.

جفری مانبر (Jeffrey Manber)، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، معتقد است هر محصول کشاورزی که قابلیت تحمل شرایط سخت فضا را داشته باشد می‌تواند به حل مشکل کمبود موادغذایی در زمین نیز کمک کند. هدف مانبر فقط تولید محصولات کشاورزی در فضا برای تغذیه مردم روی زمین نیست، بلکه پرورش نسل جهش‌یافته‌ای از گیاهان است که بتوانند در شرایط سخت روی زمین نیز کشت شوند.

لیو لوکسیانت (Liu Luxiang)، محقق موسسه آکادمی علوم کشاورزی چین (Institute of Crop Science of the Chinese Academy of Agricultural Sciences)، در‌این‌باره می‌گوید: «به‌وسیله جهش‌های ژنتیکی که در فضا اتفاق می‌افتد و همچنین روش‌های جایگزین اصلاح نژادی، می‌توان انواع مختلفی از گیاهان را تولید کرد که محصول بهتری دارند، مواد مغذی آن‌ها ارتقا یافته و در برابر آفت‌ها و بیماری‌ها مقاوم هستند. به‌علاوه، چنین محصولاتی نیازمند آب کمتری بوده یا دمای بالا را بهتر تحمل می‌کنند.» 

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16465
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها