ارائه خدمات صوتی تلفنی از طریق ماهواره‌های اینترنتی استارلینک

0 263

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد با بهره‌گیری از منظومه ماهواره‌ای اینترنتی خود موسوم به استارلینک (Starlink) خدمات صوتی تلفنی مقرون‌به‌صرفه ارائه کند. این خدمات از طریق برنامه‌ای به‌نام لایف‌لاین (Lifeline) عرضه می‌شود و امکان برقراری ارتباط تلفنی توسط اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای کاربران در نقاط مختلف جهان فراهم می‌آورد.

مطابق اطلاعاتی که در درخواست‌ اسپیس‌ایکس از کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission) ایالات متحده آمده، خدمات مذکور شبیه به خدمات تلفن خانگی است. این شرکت اکنون در حال برنامه‌ریزی برای خدمات VoIP (سرواژه Voice Over IP) است تا برای مشتریان برقراری تماس صوتی از طریق اینترنت باند پهن استارلینک را میسر سازد. VoIP فناوری انتقال صدا روی بستر شبکه بوده و امکان برقراری تماس‌های تلفنی را روی بستر شبکه IP فراهم می‌آورد.

اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۱۱۰۰ ماهواره اینترنتی را به فضا پرتاب کرده و از تابستان سال گذشته میلادی نیز خدمات نسخه بتای استارلینک را در اختیار کاربران در چند کشور شامل ایالات متحده، کانادا و بریتانیا ارائه نموده است. اخیرا نیز پیش‌فروش اینترنت ماهواره استارلینک آغاز شده که کاربران می‌توانند در صورت در دسترس قرار گرفتن این خدمات در منطقه زندگی خود، برای این منظور اقدام کنند. این شرکت قصد دارد در نهایت ۱۲ هزار ماهواره و در صورت کسب مجوزهای لازم ۴۲ هزار ماهواره منظومه استارلینک را راهی مدار زمین کند.

 

senatelecom ، espash ، espash ، tesmanian

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16442
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها