تصمیم آژانس فضایی اروپا برای استخدام فضانوردان جدید با تمرکز روی انتخاب زنان

0 173

آژانس فضایی اروپا (ESA) برای اولین بار پس از یازده سال قصد دارد فضانوردان جدیدی استخدام کند. این آژانس به‌طور ویژه از زنان دعوت کرده تا آن‌ها نیز برای شرکت در این فرایند درخواست دهند. هدف آژانس مذکور پیدا کردن گروه جدیدی از فضانوردان است که در آینده بتوانند به‌عنوان بخشی از نسل بعدی فضانوردان ESA به فضا سفر کنند. جزئیات بسیار کمی درباره این استخدام اعلام شده و گفته نشده است که آژانس فضایی اروپا چند نفر را استخدام خواهد کرد. انتظار می‌رود در آینده جزئیات بیشتری از این موضوع منتشر شود.

زمان شرکت در این فرایند ۳۱مارس (۱۱فروردین۱۴۰۰) تا ۲۸مه (۷خرداد۱۴۰۰) سال جاری میلادی تعیین شده است و ESA تنها درخواست افرادی که رزومه خود را در بازه زمانی مذکور در بخش کار وبسایت این آژانس ثبت کنند، بررسی خواهد کرد. پس از آن، فرآیندی شش مرحله‌ای برای انتخاب آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود این فرایند اکتبر۲۰۲۲ به‌اتمام رسد. مقامات آژانس فضایی اروپا درباره محدودیت سنی شرکت‌کنندگان اطلاعاتی نداده‌اند، اما بنابر برخی گزارش‌ها سن مناسب افراد حدود ۵۰ سال در نظر گرفته شده است و این موضوع هم به سلامتی آن‌ها بستگی دارد.

اگرچه مدرک دانشگاهی در رشته مطالعات فضانوردی وجود ندارد، به‌گفته مقامات ESA داشتن تحصیلات عالی در رشته‌های علمی یا فنی مورد نیاز است و فضانوردان باید بتوانند دانش و مهارت‌های خود را برای وظایفی که در آن زمینه آموزش دیده‌اند، به‌کار گیرند. داشتن تجربه قبلی نیز یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود، به‌ویژه اگر افراد قبلا خلبان آزمایشی یا مهندس پرواز بوده باشند. هرچه فرد متقاضی مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد، از توانایی بالاتری برخوردار است؛ زیرا این امر توانایی وی را در انجام کارهای مختلف افزایش می‌دهد.

از آنجا که انگلیس هنوز عضو آژانس فضایی اروپا است، متقاضیان انگلیسی نیز می‌توانند برای عضویت در گروه جدید فضانوردان درخواست دهند. جان وارنر (Jan Wörner)، مدیر کل ESA، علاوه‌بر تلاش برای استخدام زنان بیشتر در این فرایند و تشویق آن‌ها به شرکت در این کار، در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌توان افراد دارای معلولیت را به فضا فرستاد یا حداقل آن‌ها را در برنامه سفرهای فضایی مشارکت داد. به‌گفته دیوید پارکر (David Parker)، مدیر ESA در زمینه اکتشافات انسانی و رباتیک، آژانس یادشده برای تبدیل این امر به واقعیت قصد دارد در کنار استخدام فضانوردان، پروژه امکان سنجش فضانوردان دارای معلولیت (Parastronaut Feasibility Project) را راه‌اندازی کند.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16424
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها