جایزه ۵۰۰ هزار دلاری ناسا برای طرح‌های‌ نوین تولید غذا در فضا

0 573

ناسا تصمیم دارد در قالب «چالش غذای فضای دوردست» (Deep Space Food Challenge) به طرح‌های نوینی که برای تامین غذای فضانوردان در ماموریت‌های بلندمدت فضایی راهکار ارائه کند، در مجموع ۵۰۰ هزار دلار جایزه دهد. در فاز اول این چالش، حداکثر ۲۰ گروه برگزیده هرکدام ۲۵ هزار دلار دریافت می‌کنند و از آن‌ها برای شرکت در فاز دوم دعوت می‌شود. فرصت ثبت‌نام گروه‌ها در چالش مذکو ۲۸مه (۷خرداد) سال جاری میلادی و فرصت ارسال طرح‌ها ۳۰ژوئیه (۸مرداد) همین سال تعیین شده است و برگزیدگان در سپتامبر۲۰۲۱ اعلام خواهند شد.

مطابق اعلام مدیر فناوری غذای پیشرفته در مرکز فضایی جانسون (Johnson Space Center) ناسا، این سازمان نیازمند طرح‌های نوینی برای تامین غذا در فضاست که از منابع بسیار محدود در دسترس بهینه‌ترین استفاده را کرده و کمترین ضایعات را داشته باشند. او همچنین گفته است هرچند ناسا در زمینه تولید غذا در فضا دانش و توانمندی دارد، اما فناوری و طرح‌هایی نیز خارج از این سازمان هستند که ناسا علاقه‌مند به بهره‌گیری از آن‌هاست. تامین غذای فضانوردان در برنامه‌های آِینده بازگشت به ماه ناسا و نیز سفر به مریخ مورد توجه این سازمان فضایی است.

گفتنی است آژانس فضایی کانادا (Canadian Space Agency) نیز چالش مشابهی راه اندازی کرده است که در سه فاز برگزار می‌شود و برنده نهایی آن در سال ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد. مجموع جوایز چالش کانادایی نیز ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود. از طریق این لینک می‌توانید در این چالش شرکت کنید.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16379
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها