استارت‌آپ هندی به‌دنبال ارائه خدمات ماهواره‌ای به سراسر جهان با هزینه‌ای کمتر از ۱۰ دلار

0 260

استار‌آپ هندی اسکایلو (Skylo) تصمیم دارد برقراری ارتباطات ماهواره‌ای ارزان از هر نقطه جهان را با هزینه‌ای کمتر از ۵ درصد روش‌های موجود، ممکن کند. این شرکت آنتن‌ها و سازوکارهای مخابراتی نوینی را توسعه داده که امکان برقراری ارتباط دوسویه ماشین‌ها، حسگرها و ادوات دیگر به ماهواره‌های زمین‌ثابت و تبادل بهینه داده با آن‌ها را فراهم می‌آورد. مودم ارتباط ماهواره‌ای ساخت شرکت مذکور اسکایلو هاب (Skylo Hub) نام گرفته و به‌‌اندازه مودم‌های سیار متداول است. هر مودم اسکایلو هاب قابلیت اتصال به ۵۰ حسگر ثابت یا متحرک را با استفاده از فناوری وای‌فای یا بلوتوث کم‌مصرف (Bluetooth Low Energy) دارد.

اسکایلو شبکه‌های نوینی ارائه کرده که امکان بهره‌گیری از مخابرات باند باریک را جهت ارتباط با ماهواره‌های زمین‌ثابت فراهم می‌کند که برای ارسال داده در مسافت‌های طولانی بهینه‌تر از مخابرات پهن‌باند است. مسئولان این شرکت می‌گویند فناوری آن‌ها مخابرات ماهواره‌ای را با قیمتی کمتر از ۱۰ دلار فراهم می‌کند.


در حال حاضر، تجهیزات ارتباطات ماهواره‌ای برای نقاط دورافتاده مانند اقیانوس‌ها، جنگل‌ها و کوهستان‌ها گران‌قیمت است. برای مثال، ماهیگیرانی که با شناورهای صیادی کوچک به اعماق دریا می‌روند، در صورت وقوع طوفان و سوانح دریایی برای درخواست کمک و حفظ جانشان به ارتباطات ماهواره‌ای نیاز دارند. اتصال به ماهواره همچنین به این افراد امکان دریافت هشدارهای درلحظه هواشناسی می‌دهد. دریافت اطلاعات ماهواره‌ای کشاورزی دقیق برای مناطق زراعی دورافتاده از دیگر نمونه‌های کاربردی این فناوری است.


استارت‌آپ اسکایلو در سال ۲۰۲۰ موفق شد ۱۰۳ میلیون دلار برای عرضه تجاری فناوری خود در هند سرمایه جمع‌آوری کند. در حال حاضر فناوری اسکایلو با همکاری شرکت دولتی مخابرات هند روی کامیون‌ها، شناورهای صیادی، تراکتورها و قطارها در این کشور به‌کار گرفته شده است. به‌گفته مقامات امنیت ساحلی ایالت مهاراشترا (Maharashtra)، ارتباطات ماهواره‌ای با مودم‌های اسکایلو سرنشینان حداقل سه شناور صیادی را در سال ۲۰۲۰ از خطر غرق شدن نجات داد. پس از عرضه موفق خدمات در هند، این شرکت تصمیم گرفته از سال ۲۰۲۱ ارائه فناوری خود را به سراسر جهان توسعه دهد.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16378
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها