ریاست شورای بین دولتی هوافضا کشورهای مستقل مشترک‌النافع به قزاقستان رسید

0 148

شورای بین دولتی هوافضای «کشورهای مستقل مشترک‌النافع» موسوم به CIS (سرواژه Commonwealth of Independent States) بغداد موسین (Bağdat Musin)، وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضای قزاقستان، را با پیشنهاد کمیته اجرایی جامعه همسود به‌عنوان رئیس این شورا در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد. در این نشست نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، روسیه، بلاروس، ازبکستان و تاجیکستان شرکت کردند. نمایندگان ارمنستان و آذربایجان در این جلسه به‌عنوان ناظر حضور یافتند.

قزاقستان طی این نشست که در آن در مجموع ۱۸ موضوع همکاری در زمینه اکتشاف و توسعه فضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تجربه خود را در زمینه دیجیتالی‌سازی بخش‌های اقتصاد با استفاده از داده‌های سامانه‌‌های فضایی سنجش از دور، فناوری‌های اطلاعات جغرافیایی و ناوبری ماهواره به شرکت‌کنندگان ارائه داد.


شرکت‌کنندگان این جلسه همچنین در مورد ایجاد ماهواره‌های اپتیکال (نوری) و مخابراتی در یک مجموعه مونتاژ و آزمایشی قزاقستان و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد ماهواره‌های سنجشی قزاق تبادل نظر کردند. در پایان این نشست برنامه کار شورا برای سال ۲۰۲۱ به‌تصویب رسید. جلسه بعدی شورای بین دولتی جامعه همسود با موضوع همکاری در زمینه هوافضا نیمه اول سال ۲۰۲۲ در روسیه برگزار می‌شود.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16355
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها