فرصت سالیانه ۲ میلیارد دلاری داده‌های‌ ماهواره‌های پایش زمین برای اقتصاد آفریقا

0 219

مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) در سوئیس، به‌تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد داده‌های ماهواره‌های پایش زمین می‌تواند فرصتی میلیارد دلاری برای اقتصاد قاره آفریقا فراهم آورد. طبق تخمین این گزارش، ارزش اقتصادی ایجاد شده با این داده‌ها ممکن است سالیانه به دو میلیارد دلار برسد و ضمن تقویت اقتصاد، باعث دستیابی به اهداف توسعه پایدار در این قاره شود.


بر اساس این گزارش، داده‌های‌ ماهواره‌های پایش زمین می‌تواند با تقویت بهره‌وری کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش استفاده از حشره‌کش‌ها، سالیانه دست‌کم ۹۰۰ میلیون دلار برای اقتصاد آفریقا ارزش‌آفرینی کند. همچنین بهره‌گیری از این داده‌ها برای نظارت بر معدنکاری طلا و جلوگیری از استخراج غیرقانونی و فرار مالی و نیز آسیب‌های زیست‌محیطی، حداقل ۹۰۰ میلیون دلار دیگر به کشورهای آفریقایی کمک می‌کند.

افزون بر این‌ها، با ارتقای استفاده از داده‌های ماهواره‌های پایشی، فروش این داده‌ها و فرصت‌های شغلی ایجاد شده و درآمدهای مالی به‌دست‌آمده از آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد ۵۰۰ میلیون دلار ارزش اقتصادی شود. همچنین، این گزارش نشان می‌دهد کشورهای قاره آفریقا می‌توانند با بهره‌گیری از داده‌های پایشی زمین تصمیم‌های آگاهانه‌تری درباره مدیریت آب، کشاورزی، امنیت غذایی و شهرسازی بگیرند.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16338
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها